سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عمل ظرف فهم است . [امام زین العابدین علیه السلام]

خبرگزاری محلی شهرستان رشتخوار

کلنگ گازرسانی به شهر جنگل رشتخوار زده شد
مدیراجرایی شرکت گاز استان:
گازرسانی 125 روستای خراسان رضوی در دست اجراست

کلنگ گاز رسانی به شهر جنگل از توابع شهرستان رشتخوار با حضور مردم و مسوولان محلی و استانی به زمین خورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، مهندس جراحی مدیر اجرایی شرکت گاز استان خراسان رضوی در این مراسم گفت: شعله گاز سال آینده در شهر جنگل روشن می‌شود.

وی با اشاره به آماده شدن طرح جامع گازرسانی به روستاهای استان خراسان ضوی تا پایان برنامه چهارم توسعه افزود: با تهیه این طرح کمتر روستایی از نعمت گاز طبیعی بی بهره خواهد ماند.

وی اظهار داشت: تاکنون ‌361 روستای خراسان رضوی از گاز طبیعی برخوردارند و گازرسانی به ‌125 مورد دیگر در دست اجرا است.

مهندس جراحی اظهار داشت: طرح گاز رسانی به شهر جنگل بیش از ‌5/11 میلیار ریال هزینه دارد.

وی گفت: همچنین طی هفته دولت ‌48 روستای خراسان رضوی از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند که برخی از آنها در نقاط کوهستانی و سردسیر هستند.

وی اظهار داشت: هم اکنون طرح بزرگ یک هزار کیلومتری گازرسانی به جنوب خراسان رضوی با ‌3 هزار و ‌230 میلیارد ریال اعتبار در دست اجراست که با تکمیل آن ‌250 هزار نفر جمعیت شهر و روستایی از گاز طبیعی برخوردار می شوند.

جراحی تصریح کرد:برای رفع مشکل افت فشار شهرهای جنوب طی دوران اوج مصرف خط لوله ‌124 اینچی از منطمقه چخماق تربت حیدریه به کاشمر با ‌150 میلیارد ریال در دست اجراست و تا یک ماه دیگر پایان می یابد.

وی افزود: با تامین و تخصیص ‌300 میلیارد ریال اعتبار، گازرسانی به هفت شهر خراسان رضوی طی هفته دولت اغاز و در سال آینده پایان خواهد یافت.

وی بیان داشت: شکبه گاز سه شهر خراسان رضوی در هفته دولت افتتاح شد و ‌9 شهر نیز در برنامه سال آینده شرکت قرار دارند.

در این مراسم ابراهیم قاسمپور، بخشدار جنگل گفت: در شهر جنگل سال آینده با روشن شدن شعله گاز بیش از شش هزار نفر خانوار شهری از نعمت گاز بهره مند می شوند.




فرهادقاسم پور ::: یکشنبه 87/6/10::: ساعت 2:0 عصر

مرکز فنی و حرفه‌ای در رشتخوار احداث می‌شود

مدیر کل تعاون خراسان رضوی گفت: خدمات دولت نهم طی 30 سال گذشته بی‌سابقه بوده به طوری که 40 درصد اعتبارات عمرانی صرف مناطق روستایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، قاسمی در جمع مردم رشتخوار با اشاره به احداث مرکز فنی و حرفه‌ای در این شهرستان گفت: شرط اول اشتغال کسب فن و مهارت است.

وی با اشاره به اینکه از خدمات مهم دولت نهم تقسیم سهام عدالت است، گفت: تا پایان سال به 52 هزار نفر سهام عدالت در رشتخوار واگذار می‌شود.

قاسمی نیز با اشاره به رشد 30 درصد تعاونی‌های رشتخوار گفت: در حال حاضر 128 شرکت تعاونی با 6 هزار نفر عضو در این شهرستان فعال است.

وی گفت: در حال حاضر بیش از 7 هزار تعاونی در خراسان رضوی فعال است که نسبت به سال گذشته بیش از 175 درصد رشد داشته است.




فرهادقاسم پور ::: یکشنبه 87/6/10::: ساعت 2:0 عصر

رییس بنیاد مسکن شهرستان رشتخوار:
9 روستای شهرستان دارای طرح هادی روستایی است

رییس بنیاد مسکن شهرستان رشتخوار و تربت حیدریه گفت: از تعداد 57 روستای شهرستان رشتخوار 9 روستای آن دارای طرح هادی روستایی است.

رضا بدیعی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، تصریح کرد: مطالعه و تکمیل طرح هادی در 6 روستا با اعتبار 220 میلیون ریال آغاز شده و سه طرح هادی روستاهای این شهرستان با اعتبار یک هزار و 500 میلیون ریال به پایان رسیده است.

وی از تهیه طرح و ایجاد زیرساخت ها در منطقه گردشگری سعادت آباد رشتخوار با اعتباری بالغ بر 800 میلیون ریال خبر داد و اظهار داشت: تکمیل عملیات احداث 25 واحد مسکونی در شهر رشتخوار نیز از اقدامات آتی ماست.




فرهادقاسم پور ::: یکشنبه 87/6/10::: ساعت 1:58 عصر

 لینک خبر :http://khorasan.isna.ir/NewsView.aspx?ID=News-59664

مدیرمسول نشریه مکتوب:
مسائل مالی ازمهمترین مشکلات نشریات محلی است
پوشش دادن خلاء های رسانه ای ازمهمترین کارکردهای نشریات محلی است

 

مدیرمسوول نشریه مکتوب گفت: مسائل مالی از مهمترین مشکلات نشریات محلی است؛ مسائل مالی نشریات محلی به ویژه در خراسان رضوی حل شده نیست.

فرهاد قاسم پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)ـ منطقه خراسان، با بیان اینکه مسائل مالی نشریات محلی به ویژه در خراسان رضوی حل شده نیست، اظهار داشت: در حقیقت یک بخش از مشکلات به بخش آگهی و بازار آگهی باز می گردد که اگر محل انتشار نشریه، منطقه صنعتی و یا یک جایگاه تولیدی در آن وجود نداشته باشد که بتواند از آن آگهی بگیرد، قطعاً مشکلات بزرگی را در پیش خواهد داشت.

وی تصریح کرد: بخشی دیگر مشکلات به حوزه فروش باز می گردد که در کنترل خود نشریه هست که البته آن هم به دلیل نقصی که معمولاً در سیستم توزیع وجود دارد، در نشریات قابل توجه است، ولی در حوزه چاپ و نشر، خراسان به عنوان یکی از قطب های چاپ و نشر کشور است و علی رغم این که معمولاً از تکنولوژی های جدید چاپ و نشر خیلی در خراسان خبری نیست ولی با این حال به دلیل وجود دست اندرکاران زیاد در این حوزه در این بخش میزان مشکلات، قدری کمتر است.

وی تصریح کرد: در حوزه چاپ و نشر هم باید به صاحبان این صنایع بهای بیشتری داده شود تا بتوانند در سرمایه گذاری های جدی تر، تکنولوژی های روز دنیا را هم استفاده کنند.

مدیر مسوول نشریه مکتوب مهمترین کارکرد نشریات محلی را پر کردن و پوشش دادن خلاء رسانه ای دانست و افزود: نشریات پر تیراژ و سراسری ما معمولاً خبرهایی را پوشش می دهند که ارزش های خبری بالایی دارند، شاید یک خبر در یک شهرستان کوچک مثل چناران و نیشابور ارزش در برگیری فوق العاده ای داشته باشد ولی وقتی به یک نشریه پر تیراژ مثل همشهری می رسد، ارزش خبری اش افت می کند و در نتیجه اینها پوشش داده نمی شوند و در این میان یک خلاء اطلاع رسانی یا یک خلاء رسانه ای در شهرها یا مناطق کوچکتر به وجود می آید که وظیفه نشریات محلی پوشش دادن این خلاء هاست.

مکتوب

وی گفت: از دیگر کارکردهای نشریات محلی، تکمیل زنجیره اطلاع رسانی درست در حوزه های مختلف است که البته در کنارش انتقال دیدگاه های مردم به مسوولان نیز می باشد.

وی با بیان اینکه نگاه دولت به جایگاه نشریات محلی‌، نگاه جدی نیست، افزود: حکومت هایی که به شیوه مردم سالاری یا دموکراسی می خواهند اداره شوند چاره ای جز پذیرفتن ارکان دموکراسی ندارند؛ در سال های گذشته معمولاً این شعار شنیده می شود که مطبوعات رکن چهارم دموکراسی و مردم سالاری هستند، به نظرم حکومت یا دولتی که به شیوه مردم سالاری یا دموکراسی اداره می شوند باید به ارکان این شیوه و به ویژه مطبوعات تن بدهد.

قاسم پور تصریح کرد: رسانه ها به صورت عام و باز به ویژه رسانه های محلی می توانند پل ارتباطی دولت و مردم باشند، یعنی بسیاری از پیام هایی را که دولت می خواهد به مردم برساند رسانه به طور مستقیم به گوش مخاطب برساند و از سوی دیگر تقویت این رسانه های محلی نیز مطمئناً به تقویت پایه های خود حکومت و همان دولت باز می گردد و اگر حکومت و دولت، یک حکومت خرد محور باشد، حتماً روی این مساله تاکید می کند، چرا که پایه های خود دولت تقویت خواهد شد، ضمن اینکه بسیاری از هزینه های تبلیغاتی دولت نیز کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت نشریات محلی مطلوب نیست و نقایصی در آن وجود دارد، اظهار داشت: به عنوان مثال در گسترش مطبوعات محلی، مشکلی که داریم، بحث سخت گیری هایی است که در دادن مجوز می شود که بخش هایی از آن لازم و بخش های دیگر آن به کم کاری های دست اندرکاران این حوزه باز می گردد.

وی تصریح کرد: دولت باید در بخش دادن مجوز ها تجدید نظری بکند تا تسهیلات بیشتری فراهم بشود و راحت تر این اتفاق بیفنتد و از سوی دولت نیز حمایت شوند.

مدیر مسوول نشریه مکتوب در خصوص نقش خانه مطبوعات و دیگر تشکل های صنفی در ارتقای کیفی نشریات محلی گفت: تاثیر و نقش خانه مطبوعات غیر قابل انکار است، در حقیقت نظام های صنفی در همه جا پشتوانه های مدنی آن بخش اجتماعی یا صنفی هستند که به طبع در مورد مطبوعات نیز این مساله صادق است.

وی ادامه داد: نظام های صنفی که در این حوزه بوجود می آید مانندخانه مطبوعات، انجمن صنفی مدیران مطبوعات و ... در حقیقت پشتوانه های مدنی این بخش هستند و حمایت هایی که اینها از مطبوعات و اصحاب مطبوعات می کنند به نظرم غیر قابل انکار است و به عبارت دیگر پشتوانه و تکیه گاه مطبوعات همین نظام های صنفی می تواند باشند.

وی در خصوص تاثیر میزان اخلاق حرفه ای کار در ذکر منابع خبر، گفت: ضرورت اخلاق حرفه ای در هر شغلی واجب و لازم است و در حوزه مطبوعات به دلیل تاثیر گذاری که رسانه ها بر جامعه دارند به نوعی این مساله از ارزش بیشتری برخوردار است.

قاسم پور افزود: مطبوعات پشتوانه اش، اعتماد مردم است؛ اگر رسانه ای پشتوانه اعتماد مردمی خود را از دست دهد، شکستش حتمی است.

وی در خصوص تاثیر رسانه ها در جریانات فرهنگی- هنری اظهار داشت: رسانه ها خود یک مجموعه فرهنگی هستند؛ یعنی در داخل همین جریانات فرهنگی - هنری قرار دارند و اصلاً کار مطبوعاتی و انتشار نشریه، روزنامه و مطبوعه در حقیقت خودش در حوزه همین جریانات فرهنگی است اما در مورد تاثیرش اگر به آن خاصیت آیینگی رسانه ها توجه کنیم، باعث می شود که در حوزه فرهنگ و هنر باعث تقویت و پویایی این جریانات و اتفاقات بشوند.




فرهادقاسم پور ::: چهارشنبه 87/6/6::: ساعت 6:48 عصر

فرمانده نیروی انتظامی رشتخوار خبر داد:
کشف 634 کیلوگرم انواع مواد مخدر و بیش از 27 هزار سوخت قاچاق طی یک سال گذشته

فرمانده نیروی انتظامی رشتخوار گفت: مجموع انواع کشفیات نیروی انتظامی در رشتخوار از زمان ارتقای این نیروی طی یک سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) _ منطقه خراسان، سرهنگ علی حیرانی در ستاد گرامیداشت هفته دولت در فرمانداری افزود: در این مدت، جرایم شهرستان با کاهش شدید مواجه شده است.

وی با اشاره به این که ضریب امنیتی شهرستان در وضعیت مناسبی است، بیان داشت: نیروی انتظامی با اجرای طرح‌های مختلف ارتقای امنیت و انضباط اجتماعی و طرح‌های ویژه ایام تعطیلات و تابستان، به صورت شبانه‌روزی در جهت حفظ امنیت و رفاه مردم گام برمی‌دارد.

سرهنگ حیرانی در ادامه با اشاره به کشف ‌634 کیلوگرم انواع مواد مخدر در طول یک سال، اظهار داشت: نیروی انتظامی سال گذشته بیشترین کشفیات مواد مخدر را داشت که این نشان دهنده برخورد قاطع با عناصر اصلی قاچاقچیان است.

فرماندهی انتظامی شهرستان رشتخوار گفت: این نیرو طرح‌های مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر، سازمان، قاچاق کالا و ارز و برخورد با موتورسواران را به طور مستمر در سطح شهرستان انجام می‌دهد.

وی خبر از کشف ‌27 هزار و ‌915 لیتر انواع سوخت قاچاق، پنج قبضه سلاح، ‌5/28 لیتر مشروبات الکلی، ‌75 قطعه تجهیزات ماهواره و ‌50 حلقه سی‌دی، فیلم و نوار غیرمجاز طی یک سال گذشته خبر داد.




فرهادقاسم پور ::: چهارشنبه 87/6/6::: ساعت 6:43 عصر

رییس دادگستری رشتخوار:
کوتاهی خانواده‌ها در افزایش پرونده‌های قضایی موثر است
آمار زندانیان شهرستان نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش داشته است

رییس دادگستری رشتخوار گفت: افزایش پرونده‌های قضایی ناشی از آسیب‌های اجتماعی، از جمله تاثیرات منفی قصور و کوتاهی خانواده‌ها در تربیت فرزندان به عنوان آینده‌سازمان اجتماع است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) _ منطقه خراسان، محمد ابراهیم‌زاده در جمع بانوان رشتخوار ادامه داد: هجمه فرهنگی غرب خطر بزرگی برای جامعه است و به همین دلیل باید در زمینه آگاهی بخشی به جوانان، هوشیاری خانواده‌ها و نیز راه‌های پیشگیری از آسیب نیروهای فعال جامعه فعالیت گسترده‌ای داشته باشیم.

وی اظهار داشت: زیان‌های ناشی از غفلت برخی از خانواده‌ها، جامعه را تحت تاثیر قرار داده و هزینه‌های مادی و معنوی بسیاری را به جامعه ما تحمیل کرده است.

وی افزود: برتری ما نسبت به جهان غرب به جهت معنویت، دینداری و ویژگی‌های مکتب ماست که باید در راه ثبات و توسعه همه جانبه آن نیز به شیوه‌ای کوشا فعالیت کنیم.




فرهادقاسم پور ::: چهارشنبه 87/6/6::: ساعت 6:42 عصر

19 طرح کشاورزی، خدماتی، صنعتی و ورزشی در چهارمین روز از گرامیداشت هفته دولت در بخش مرکزی شهرستان رشتخوار به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) _ منطقه خراسان، بخشدار مرکزی شهرستان رشتخوار در مراسم بهره‌برداری طرح هادی روستای احمدآباد گفت: این طرح‌ها شامل سه طرح کشاورزی، 53 واحد مسکونی کمیته امداد و بسیج سازندگی، 10 طرح مخابراتی، سه سالن ورزشی، سه ساختمان اداری و رادیولوژی و جاده است.

ابراهیم داوودیان افزود: برای این پروژه های اعتباری بالغ بر 27 میلیارد هزینه شده است.

وی اضافه کرد: بخش مرکزی رشتخوار بالغ بر 40 روستا و دو دهستان و 45 هزار نفر جمعیت دارد.




فرهادقاسم پور ::: چهارشنبه 87/6/6::: ساعت 6:41 عصر

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) رشتخوار گفت: 83 واحد مسکونی روستایی به مناسب هفته دولت در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

علی احمدپور در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) _ منطقه خراسان در مراسم افتتاح یک واحد مسکونی مددجویان رشتخوار افزود: با بهره‌برداری از این واحدها حدود 83 خانوار تحت پوشش این نهاد در 21 روستای این شهرستان دارای مسکن شدند.

وی با بیان اینکه هزینه ساخت و مقاوم سازی این واحدهای مسکونی دو میلیارد و 964 میلیون ریال است، اظهار داشت: در راستای ایجاد مسکن برای خانواده‌های شهری تحت پوشش نیز 25 واحد مسکونی از طرح‌های سفر رییس جمهوری در مرحله احداث است.

وی گفت: 30 درصد مددجوی تحت پوشش کمیته امداد در رشتخوار فاقد مسکن هستند و در حال حاضر این نهاد بیش از 13 درصد جمعیت 65 هزار نفری رشتخوار را زیر پوشش دارد.




فرهادقاسم پور ::: چهارشنبه 87/6/6::: ساعت 6:41 عصر

به مناسبت بزرگداشت هفته دولت 40 پروژه عمرانی، خدماتی، ورزشی، آموزشی، کشاورزی و دامپروری در سطح شهرستان رشتخوار به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) _ منطقه خراسان، فرماندار رشتخوار در این خصوص گفت: اجرای این پروژه ها که تعدادی از پروژه های سفر ریاست جمهوری است بیش از 430 میلیارد ریال هزینه در برداشته است.

محمد عارفی افزود: از جمله طرح‌های بزرگ افتتاح شده، بهره بردرای از ساختمان اداری مخابرات، آموزش و پرورش و سالن های ورزشی آقایان و بانوان بوده است.




فرهادقاسم پور ::: چهارشنبه 87/6/6::: ساعت 6:40 عصر

رییس سازمان آموزش و پرورش خراسان رضوی:
بیش از یک هزار متر به فضای آموزشی شهرستان رشتخوار اضافه شد

رییس سازمان آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: یک هزار و 570 متر مربع فضای آموزشی در قالب کلاس های درسی، کارگاهی و آزمایشگاهی و نمازخانه و اداری در شهرستان رشتخوار به مناسبت چهارمین روز هفته دولت به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، غلامحسین افسری در مراسم افتتاح ساختمان اداری آموزش و پرورش رشتخوار افزود: این فضاهای آموزشی و اداری آموزش و پرورش رشتخوار با هزینه ای معادل 684 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی، مشارکت های مردمی و سفر رییس جمهوری ایجاد شده است.

وی خاطر نشان کرد: رشد اعتبارات این سازمان در سال جاری موجب افزایش زیربناهای آموزشی از 140 هزار متر در سال 84 به 260 هزار متر مربع در سال 86 شده است.

وی با اشاره به اعتماد مردم و خیرین مدرسه ساز به دولت اظهار داشت: کمک های خیرین مدرسه ساز از ابتدای دولت عدالت محور از 25 میلیارد تومان در سال 84 به 50 میلیارد تومان در سال جاری رسیده است.




فرهادقاسم پور ::: چهارشنبه 87/6/6::: ساعت 6:38 عصر

<      1   2   3   4   5   >>   >
 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 33


بازدید دیروز: 13


کل بازدید :192403
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
فرهادقاسم پور
یک معلم ساده
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<