سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و او را از قریش پرسیدند ، فرمود : ] اما خاندان مخزوم : گل خوشبوى قریش‏اند ، دوست داریم با مردانشان سخن گفتن ، و زنانشان را به زنى گرفتن . امّا خاندان عبد شمس : در رأى دور اندیش‏ترند و در حمایت مال و فرزند نیرومندتر . لیکن ما در آنچه به دست داریم بخشنده‏تریم ، و هنگام مرگ در دادن جان جوانمردتر ، و آنان بیشتر به شمارند و فریبکارتر و زشت کردار ، و ما گشاده زبان‏تر و خیرخواه‏تر و خوبتر به دیدار . [نهج البلاغه]

خبرگزاری محلی شهرستان رشتخوار

فرماندار رشتخوار گفت: تقویت و توسعه صنعت گردشگری در این شهرستان شرقی خراسان رضوی منجر به محرومیت زدایی در منطقه می‌شود.

محسن امیر کلالی روز پنجشنبه در نشست کارگروه گردشگری رشتخوار با حضور مسوولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی افزود: تقویت این صنعت با توجه به استعدادهای شهرستان می‌تواند علاوه بر رونق اقتصادی منجر به ایجاد اشتغال شود.

وی بهره‌برداری مناسب از جاذبه‌های طبیعی و زیارتی رشتخوار را یکی از عوامل دستیابی به توسعه پایدار در بخش گردشگری عنوان کرد.

او گفت: این امر فرصت مناسبی برای معرفی آثار تاریخی به منظور جلب گردشگران را فراهم می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم حفظ آثار تاریخی و مرمت آنها افزود: در همین چارچوب طرح مطالعاتی گردشگری "پیر یاهو" در این خطه در حال انجام است.

او همچنین گفت: شهر تاریخی سنگان در این منطقه مربوط به دوره سلجوقی است و مردم هنوز در آن سکونت دارند اما حق بازسازی یا تخریب مسکن خود را ندارند لذا سازمان میراث فرهنگی باید تکلیف ساکنان سنگان را در این خصوص روشن کند.

او همچنین افزود: رشتخوار دارای ‪ ۵۰‬اثر تاریخی و میراث فرهنگی است که هنوز تعدادی از آنها به ثبت نرسیده است.

فرماندار رشتخوار از گرماب، تنگل علی‌آباد دامن، در ریز، آرامگاه سرچل میرقوام‌الدین و کوهسنگ نیز به عنوان مراکز گردشگری این شهرستان یاد کرد.

کارشناس ارشد سازمان میراث فرهنگی خراسان رضوی هم در این نشست گفت:
رشتخوار عمری بالغ بر ‪ ۷۰۰‬سال دارد و هنوز قسمتی از معماری سنتی خود را حفظ کرده است.

حسین حیدری افزود: با این حال آثار تاریخی این شهرستان مورد توجه کافی قرار نگرفته است.

وی گفت: امسال سازمان میراث فرهنگی تمام تلاش خود را برای حفظ و نگهداری آثار باقی مانده بکار گرفته است.

او افزود: در همین راستا پارسال آثار تاریخی شاه‌سنجان و مسجد جامع رشتخوار مرمت شد.

رشتخوار در ‪ ۱۸۰‬کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع است.




فرهادقاسم پور ::: جمعه 85/2/22::: ساعت 5:54 عصر


البته این تصاویر مربوط به شهر رشتخوار است که به اشتباه خبرگزاری محترم مهر آنها را به خواف نسبت داده اند

 

 




فرهادقاسم پور ::: سه شنبه 85/1/29::: ساعت 10:59 عصر

 

 

 




فرهادقاسم پور ::: چهارشنبه 85/1/16::: ساعت 1:40 عصر

با نزدیک شدن به سفر رییس جمهور به خراسان رضوی مردم و مسوولان این استان به خصوص شهرستان محروم و مرزی رشتخوار، برای استقبال از دکتر احمدی‌نژاد آماده می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه خراسان، شهر رشتخوار در 200 کیلومتری مشهد قرار دارد و از 70 روستا و 4 دهستان دو بخش دارد که 70 هزار نفر جمعیت دارد.

در این میان مردم رشتخوار از این سفر دل بسته‌اند و انتظارات زیادی از دولت برای پاسخگویی به نیازهایشان دارند.

یکی از شهروندان در این باره به خبرنگار ایسنا - منطقه خراسان گفت: خبر سفر رییس جمهور به این شهرستان موجب شادی و امیدواری مردم برای حل مشکلاتشان شده است.

حسن دلیری با بیان اینکه سفر رییس جمهوری به این شهرستان نخستین گام در تحقق وعده‌های ایشان در راستای توجه به محرومین می‌باشد افزود: امیدوارم این سفر برای مردم محروم که سالهای اخیر را با رنج و محرمیت و خشکسالی سپری کرده‌اند پر برکت باشد.

شهروند دیگری اظهار داشت: بحران بیکاری، محرومیت باقیمانده از خشکسالی، مهاجرت روستاییان به شهر، گرانی مسکن و زمین و نبود امکانات از جمله مشکلاتی است که مردم این شهرستان با آن مواجه هستند.

محمود ذباح گفت: خشکسالی هفت سال پیاپی در این منطقه زندگی روستاییان را تباه کرده که جبران آن به راحتی امکان‌پذیر نیست.

یک دانشجو هم ضمن ابراز خرسندی از سفر رییس جمهوری به رشتخوار گفت: برنامه‌ریزی برای اشتغال جوانان، و گسترش محیطهای فرهنگی و آموزشی از جمله انتظارات ما از رییس جمهور است.

رضا احمدی افزود: امیدوارم با تلاش همه مسولان، هیات دولت و رییس جمهور محرومیتها و مشکلاتی که سالها است در این منطقه گریبان‌گیر مردمی صبور و از خود گذشته است از این دیار رخت بربندد.

رییس ستاد استقبال از رییس جمهور در رشتخوار نیز به خبرنگار ایسنا - منطقه خراسان گفت: تمام هماهنگی‌ها و برنامه ریزیهای لازم برای سفر رییس جمهور و هیات دولت به این شهرستان انجام شده است.

سید محسن امیر کلالی فرماندار رشتخوار افزود: تمامی تدابیر لازم فرهنگی، تبلیغی و انتظاماتی و رفت و آمد مردم در سفر ریاست جمهور اتخاذ شده است.

وی گفت: همه امکانات امنیتی این شهرستان و شهرستانهای همجوار نیز برای سفر رییس جمهور بکار گرفته شده است.

وی ادامه داد: ‌تصمیمات هیات دولت در رشتخوار قطعا بهترین ثمره را برای مردم این شهرستان خواهد داشت.

امیر کلالی افزود: به همین خاطر ستادهای مردمی بصورت خود جوش با فعالیت‌هایی تبلیغی و فرهنگی شوراهای اسلامی در شهرها و بخشهای شهرستان فعال شده‌اند.

رییس کمیته ارتباطات مردمی ستاد برنامه ریزی سفر رییس جمهوری به رشتخوار گفت: در سفر رییس جمهوری به مکاتبات مردم رسیدگی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: این کمیته آماده دریافت درخواست‌ها و مکاتبات مردمی است.

وی بیان کرد: سفر رییس جمهوری و هیات دولت به محرومترین شهرستان کشور حاکی از ارزش گذاری و توجه ویژه دولت به مناطق مرحوم است.

وی گفت: از ابتدای کار این ستاد، کمیته ارتباطات در راس دیگر اقدامات، کار خود را با هدف بررسی و پاسخ مناسب و مطلوب برای درخواست‌ها و تقاضاهای مردمی آغاز کرده است.




فرهادقاسم پور ::: چهارشنبه 85/1/16::: ساعت 12:55 عصر

نماینده مردم رشتخوار در شورای اسلامی خراسان رضوی گفت:خبر سفر رییس جمهوری به شهرستان محروم رشتخوار موجب شادی و امیدواری مردم برای حل مشکلات شان شده است.

محمد نجفی روز سه‌شنبه به ایرنا افزود: با نزدیک شدن زمان سفر رییس جمهور به خراسان رضوی،اهالی مناطق این شهرستان برای استقبال از دکتر احمدی‌نژاد آماده شده‌اند.

وی بیان کرد: مردم مشفقانه در انتظار ورود رییس جمهور منتخب خود لحظه شماری می‌کنند.

وی گفت : مردم و تشکلهای غیر دولتی با نصب پرچم‌های جمهوری اسلامی، پارچه نوشته‌های خوش‌آمد گویی در معابر خود را برای مهمان گرانقدر آقای دکتر احمدی نژاد آماده می‌کنند.

وی با برکت خواندن سفر ریاست جمهوری به خراسان رضوی اظهار داشت: این شهرستان با مشکلات بحران بیکاری، محرومیت ناشی از خشکسالی، مهاجرت و نبود امکانات روبروست.

فرماندار رشتخوار و رییس کمیته تشریفات ستاد استقبال از رییس جمهور نیز گفت: تمام هماهنگی و برنامه ریزیهای لازم برای سفر رییس جمهور و هیات دولت به این شهرستان انجام شده است.

سیدمحسن امیرکلالی به ایرنا افزود: تصمیمات هیات دولت در رشتخوار بهترین ثمره را برای مردم خواهد داشت.

وی گفت: در این سفر علاوه بر رسیدگی به مکاتبات مردم کار بررسی و پاسخ مناسب برای تقاضاهای مردمی انجام خواهد شد.

وی افزود: تقاضاهای مردم در خصوص تخصیص اعتبار برای احداث شهرک صنعتی، بیمارستان، مجتمع‌های دامداری، احداث مرکز نگهداری معلولین، مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای، تکمیل آبرسانی بخش جنگل و آسفالت راه‌های روستایی مورد پذیرش سازمان برنامه و بودجه قرار گرفته و از اولویت‌های کاری سال جاری در این شهرستان است.

وی بیان کرد: شهرستان رشتخوار در زمره مناطق محروم استان خراسان رضوی بشمار می‌رود که تاکنون کمتر مورد توجه مسوولان قرار گرفته‌است.

رشتخوار دارای ‪ ۶۵‬هزار نفر جمعیت، دو بخش، ‪ ۷۰‬روستا و ‪ ۴‬دهستان است که در ‪ ۲۰۰‬کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع است.




فرهادقاسم پور ::: چهارشنبه 85/1/16::: ساعت 12:51 عصر

مدیر شبکه بهداشت رشتخوار گفت : یک هزارو ‪ ۲۰۰‬کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته و فاقد مشخصات در این شهرستان شناسایی و معدوم شد.

دکتر "سید مجید غضنفری" روز جمعه درگفت‌وگو با ایرنا افزود: این مواد غذایی فاسد و غیرمجاز طی بازدید ماموران بهداشتی در آستانه سال نو از ‪۸۰۰‬ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در شهرستان شناسایی شده است.

به گفته وی، مواد غذایی جمع‌آوری شده در نمایشگاهی در معرض نمایش عموم گذاشته شد که در پایان باحضور مسئولان محلی به روش بهداشتی معدوم گردید.

وی خاطر نشان کرد: مردم جهت خرید مواد غذایی ازمکانهای مربوطه به تاریخ مصرف آنان دقت نمایند.

او خاطر نشان کرد: سال گذشته نیز بیش از ‪ ۷۰۰‬کیلوگرم مواد غذایی فاسد در شهرستان رشتخوار شناسایی و معدوم شد.




فرهادقاسم پور ::: شنبه 85/1/12::: ساعت 11:36 صبح

مدیر آموزش وپرورش رشتخوار گفت: یک هزار فرهنگی طی سال جاری در رشتخوار دوره‌های آموزش ضمن خدمت را فرا گرفتند.

"علی‌اکبر غلامی" امروز درآموزشگاه کار و دانش هنرستان شبانه‌روزی دخترانه کمال‌الملک رشتخوار افزود: این دوره‌ها در قالب ‪ ۱۰۰‬دوره کلاس آموزشی اعم از احکام، کامپیوتر، کتاب‌های تازه تالیف، روانشناسی، مشاوره و مدیریت بوده است.

رئیس شورای آموزش و پرورش رشتخوار خاطر نشان کرد: کارگاه آموزشی خلاقیت و روش‌های نوین تدریس نیز با حضور مدیران مقاطع مختلف تحصیلی و اعضای گروه‌های آموزشی در این رابطه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزش ضمن خدمت با عنوان اخلاق اداری و مناسبات سازمانی گفت: این دوره‌ها به منظور ارتقاء سطح آگاهی مدیریتی و کارمندان اداری آموزش و پرورش تشکیل خواهد شد.

به‌گفته وی، در شهرستان رشتخوار حدود ‪ ۲۰۰‬آموزشگاه وجود دارد که یک هزار فرهنگی کار تعلیم و تربیت ‪ ۱۴‬هزار نفر دانش آموز را بر عهده دارند.

رشتخوار در ‪ ۲۰۰‬کیلومتری شهر مشهد مقدس قرار دارد.




فرهادقاسم پور ::: شنبه 85/1/12::: ساعت 11:34 صبح

فرماندار رشتخوارگفت: به علت عدم سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و دامداری هم‌اکنون اکثر مردم روستاهای شهرستان رشتخوار با مشکلات معیشتی مواجه‌اند و به مهاجرت روی آورده‌اند.

مهندس "سید محسن امیر کلالی" که به همراه دیگر مسوولان محلی رشتخوار طی چند روز گذشته از محروم‌ترین روستاهای این شهرستان نظیر "علی نقی سفلی و علیا، آهنگران، حوض کرم و دو چاهی" بازدید کرد امروز به خبرنگار ایرنا گفت: مهمترین مشکلات ساکنین این روستاها نداشتن دهیاری، تلفن، فرسودگی شبکه آب شرب، ترک تحصیل دختران، نداشتن جاده آسفالته، فرسودگی منازل مسکونی و افزایش آمار بیکاران است.

بخشدار "جنگل" از توابع شهرستان رشتخوار نیز گفت: عمده‌ترین مشکل این بخش نداشتن راه آسفالته در روستاها است.

"علیرضا یحیی‌آبادی" اعتبار مورد نیاز آسفالت جاده روستاهارا ‪ ۱۰‬میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: اجرای این طرح نیازمند اعتبارات ملی است و اعتبارات استانی در این رابطه کافی نیست.

وی همچنین خواستار توجه بنیاد مسکن جهت احداث منازل مقاوم در شهرستان رشتخوار شد و گفت: دولت با افزایش سهمیه تسهیلات مسکن می‌تواند جان هزاران نفر در این بخش را محفوظ نگه دارد.

او گفت: سالانه بالغ بر ‪ ۲۵‬هزار تن گندم و ‪ ۱۵‬هزار تن پنبه در بخش جنگل تولید می‌شود که به‌علت نداشتن جاده‌های آسفالته و جاده بین مزارع، کشاورزان مجبورند هزینه‌های گزافی برای حمل و نقل آنها پرداخت کنند.

وی تصریخ کرد: کامیون داران به علت خرابی راه‌ها از بارگیری به اراضی کشاورزی امتناع نموده و کرایه‌ها را هر چه بیشتر بالا می‌برند.

بخشدار جنگل نابسامانی بازار خرید پنبه و گندم و هزینه‌های بالای تولید را از جمله مشکلات بخش کشاورزی این شهرستان ذکر کرد.

به گفته وی، بخش جنگل با دو هزارو ‪ ۸۰۰‬کیلومتر مربع وسعت ، دارای ‪۱۹‬ روستا و یک شهر است که جمعیت ‪ ۲۰‬هزار نفری آن از ‪ ۱۷۰‬حلقه چاه کشاورزی استفاده می‌کنند.

شهرستان رشتخوار با دارا بودن ‪ ۷۰‬روستا ‪ ۳۰۰‬حلقه چاه کشاورزی دارد، ‪ ۹۳‬درصد مردم این شهرستان را بهره‌برداران کشاورزی تشکیل می‌دهند.




فرهادقاسم پور ::: شنبه 85/1/12::: ساعت 11:30 صبح

خبری از ایسنا:

رییس شورای شهر رشتخوار گفت: 300 تن از مردم شهرستان رشتخوار در قالب کاروانهای پیاده به منظور شرکت در مراسم عزاداری رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام رضا(ع) راهی مشهد مقدس شدند.

محمد نجفی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه خراسان، گفت: در این کاروانها قشرهای مختلف مردم شرکت داشتند که همزمان با ورود کاروان پیاده بسیجیان زوزن قائم خواف راهی مشهد شدند.

وی اعلام کرد: بیش از یک صد هیات مذهبی برای شرکت در مراسم عزاداری آخر صفر از امروز به مشهدالرضا اعزام می شوند که برای اسکان آنان هماهنگی ‌های لازم در مشهد صورت گرفته است.




فرهادقاسم پور ::: شنبه 85/1/12::: ساعت 11:26 صبح

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 42


بازدید دیروز: 11


کل بازدید :192310
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
فرهادقاسم پور
یک معلم ساده
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<