سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در دگرگونى روزگار گوهر مردان است پدیدار . [نهج البلاغه]

خبرگزاری محلی شهرستان رشتخوار

سرپرست کتابخانه های عمومی رشتخوار گفت: در نمایشگاه کتاب سفر کرده که به مناسبت هفدهمین سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شده، 500 اثر از کتب انتشار یافته امام خمینی(ره) در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه خراسان، مجید رضایی گفت: هدف از برپایی این نمایشگاه آشنایی بیشتر مردم به ویژه جوانان با کتابها و آثار امام خمینی (ره) و زنده کردن یاد و خاطرات ایشان است.

وی برگزاری کارگاه هنری در زمینه های خوشنویسی، نقاشی و گرافیگ را همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب با موضوع شخصیت تاریخی امام را از برنامه های حاشیه ای این نمایشگاه ذکر کرد و یاد آور شد: در این نمایشگاه همچنین عکس هایی از مراسم ارتحال حضرت امام در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

شایان ذکر است این نمایشگاه با حضور مسوولین اجرایی شهرستان رشتخوار و آیت الله معصومی عضو خبرگان رهبری در مسجد علی ابن ابیطالب این شهرستان افتتاح شد




فرهادقاسم پور ::: چهارشنبه 85/3/17::: ساعت 3:21 عصر

فرماندار رشتخوار گفت: پرداخت تسهیلات ویژه به‌متقاضیان بنگاههای اقتصادی کوچک و زودبازده هیچگونه محدودیت و سقفی در این شهرستان ندارد.

سید محسن امیرکلالی روز سه‌شنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری رشتخوار افزود: حمایت دولت، ساماندهی و گسترش بنگاههای اقتصادی و توزیع عادلانه در مناطق محروم از اهداف پرداخت این تسهیلات است.

وی گفت: در صورت ارایه طرحها با توجیه اقتصادی بالا و اشتغالزا، تسهیلات تا سقف ‪ ۱۰‬میلیارد ریال ارایه می‌شود.

او افزود: دولت به دنبال ایجاد مراکز صنعتی و تولیدی به منظور فراهم ساختن فرصتهای شغلی است.

وی گفت: دولت آماده همکاری در پرداخت تسهیلات به کسانی است که تجربه و در زمینه‌های مختلف ایجاد مراکز اشتغالزا را دارند.

بر اساس اعلام اداره کار و امور اجتماعی شهرستان رشتخوار حدود ‪ ۱۰‬هزار نفر بیکار دارد.




فرهادقاسم پور ::: چهارشنبه 85/3/17::: ساعت 3:15 عصر

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار گفت: زنبورداری از رشته های دامپروری است که در مقایسه با دیگر طرحها نیاز به سرمایه گذاری کمتری دارد و در عین حال سود آوری مناسبی دارد.

محمد جواد مسعودی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه خراسان گفت: در تمام طول سال امکان پرورش زنبور عسل در رشتخوار وجود دارد.

وی افزود: شرایط آب و هوایی در شهرستان از مهمترین عواملی است که باعث رونق یافتن کار زنبور داری شده است.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار گفت: زنبور داری در شهرستان رشتخوار به صورت فعال در آمده و در حال حاضر تعداد 4 هزار و 350 کلنی زنبور در این شهرستان وجود دارد.

وی تولید عسل زنبور داران رشتخوار را حدود 34 تن بر آورد کرد و گفت: اکثر زنبورداران دارای شناسنامه زنبورداری هستند و این شناسنامه بعنوان مجوز فعالیت آنان است.

وی گفت: مشکلات زنبورداران رشتخوار گرانی اقلام مورد نیاز از جمله موم، شکر و کندو است.

شهرستان رشتخوار با مساحتی بالغ بر چهار هزار و 64 کیلو متر مربع در 180 کیلو متری جنوب شرق مشهد واقع شده است.




فرهادقاسم پور ::: دوشنبه 85/3/15::: ساعت 10:45 عصر

رییس شورای اسلامی شهر رشتخوار گفت: ‪ ۷۰۰‬میلیون ریال اعتبار امسال برای بازسازی مساجد این شهرستان اختصاص یافته است.

محمد نجفی روز شنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: این اعتبار از محل اعتبارات استانی و سفر رییس جمهور اختصاص یافته است.

وی افزود: این میزان اعتبار ناکافی است و فقط تعداد محدودی از مساجد شهرستان با آن بازسازی و ساماندهی خواهد شد.

بافت قدیمی شهر سنگان

او همچنین از تخصیص یک میلیارد ریال اعتبار برای ساخت خانه عالم در روستای محمدآباد و سنگان "شهر تاریخی شاه سنجان" از توابع رشتخوار خبر داد.

وی گفت: در شهرستان رشتخوار ‪ ۱۰۰‬مسجد وجود دارد.




فرهادقاسم پور ::: دوشنبه 85/3/15::: ساعت 10:34 عصر

فرماندار رشتخوار گفت: به دلیل نوپایی، استقرار ادارات و نهادهای دولتی مستقل در این شهرستان شرقی خراسان رضوی ضروری است.

سیدمحسن امیرکلالی روز یکشنبه در نشست شواری اداری رشتخوار افزود: با توجه به نیاز موجود و اهمیت این امر، تمامی ساختمانهای اداری بلااستفاده جهت استقرار همین دستگاهها به ادرات تازه‌تاسیس واگذار می‌شود.

وی گفت: چند ساختمان دولتی متعلق به سایر ادارات موجود در این شهرستان خالی و بلااستفاده است که طی مذاکراتی با مدیران استانی به ادارات تازه‌تاسیس در شهرستان واگذار می‌شود.

او افزود: هم‌اینک فقط ‪ ۱۳‬اداره در رشتخوار به صورت مستقل فعالیت دارند و ادارات دیگر زیر نظر دستگاههای مستقر در شهرستان تربت حیدریه اداره می‌شوند.

بخش رشتخوار حدود چهار سال پیش از شهرستان تربت حیدریه منتزع و در چارچوب تقسیمات کشوری به عنوان شهرستان شناخته شد. با این حال هنوز مردم این شهرستان بخاطر فقدان برخی ادارات مجبورند برای انجام کارهای اداری خود به تربت حیدریه مراجعه کنند.

شهرستان رشتخوار شامل ‪ ۷۰‬روستا، دو بخش و چهار دهستان است.

مرکز این شهرستان ‪ ۶۵‬هزار نفری در ‪ ۱۸۰‬کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع است




فرهادقاسم پور ::: دوشنبه 85/3/15::: ساعت 10:20 عصر

فرماندار رشتخوار در نخستین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه این شهرستان از افزایش ‪ ۱۲۹‬درصدی اعتبارات منطقه در سال جاری خبر داد.

سیدمحسن امیرکلالی روز دوشنبه در این نشست گفت: اعتبارات تخصیص یافته به این شهرستان بیش از ‪ ۴۰‬میلیارد ریال است.

وی اعتبار پارسال شهرستان ‪ ۱۷‬میلیارد ریال اعلام کرد.

او افزود: اعتبارات پیشنهادی سال جاری صد در صد تخصیص یافته لذا که مدیران باید ساعت کاری خود را برای هماهنگ شدن با دولت و جلوگیری از عقب ماندگی از برنامه‌های پیش رو افزایش دهند.

وی گفت: مدیران اجرایی باید هر چه سریعتر اعتبارات اعلام شده دستگاه مربوطه را از ادارات کل پیگیری و اجرا کنند.

او افزود: از اعتبارات استانی اعلام شده در سال جاری ‪ ۴۰‬درصد صرف تامین آب آشامیدنی، بهسازی و اشتغالزایی مناطق روستایی می‌شود.

نماینده سازمان برنامه و بودجه خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: حجم اعتبارات رشتخوار بعد از تربت حیدریه بالاترین رشد را در این استان دارد.

غلامعلی حیدریان افزود: ‪ ۹۰۰‬میلیون ریال از مجموع ‪ ۴۰‬میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته به این شهرستان مربوط به سفر رییس جمهور و بقیه آن استانی است.

وی گفت: هنوز سهم رشتخوار از اعتبارات فنی، عمرانی و پژوهشی از سهم استانی مشخص نشده است.

شهرستان رشتخوار واقع در جنوب شرق مشهد بخاطر تداوم پدیده خشکسالی از محرومترین نقاط استان خراسان رضوی محسوب می‌شود.




فرهادقاسم پور ::: پنج شنبه 85/3/4::: ساعت 3:33 عصر

مدیر شرکت مخابرات رشتخوار گفت: واگذاری سیم کارت‌های تلفن همراه در رشتخوار خارج از نوبت به متقاضیان این شهرستان واگذار می‌شود.

"حسین حسن زاده" روز سه‌شنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: افرادی که در شهرستان رشتخوار برای تلفن همراه ثبت نام کرده‌اند می‌توانند در خرداد ماه جاری برای دریافت آن به دفاتر پستی این شهرستان مراجعه کنند.

وی گفت: متقاضیان برای دریافت سیم کارت باید اصل و کپی فیش ثبت نام و اصل شناسنامه خود را به همراه داشته باشند.

وی اعلام کرد: در شهرستان رشتخوار قریب به ‪ ۹۰۰‬نفر برای دریافت سیم کارت تلفن همراه در سال جاری ثبت نام کرده‌اند.

مهندس حسن‌زاده گفت : هم اکنون در این شهرستان سه هزار نفرمشترک تلفن همراه وجود دارد.

وی توسعه و بهبود شاخصهای مخابراتی در روستاها را یکی از اولویتها شرکت مخابرات این شهرستان در سال جاری ذکر کرد و افزود:امسال اعتبارات مناسبی برای توسعه روستاها اختصاص یافته است.

رشتخوار با ‪ ۶۵‬هزار نفر جمعیت از محروم‌ترین شهرستانهای خراسان رضوی شناخته شده است.




فرهادقاسم پور ::: پنج شنبه 85/3/4::: ساعت 3:27 عصر

مدیر شرکت مخابرات رشتخوار گفت: برای افزایش ایمنی خطوط تلفن و انتقال "دیتا" ، ‪ ۶۵‬کیلومتر شبکه فیبرنوری جدید در سال جاری در این شهرستان احداث می‌شود.

"حسین حسن زاده" روز پنجشنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: بیشتر این شبکه به صورت خطوط موازی و رینگی برای افزایش ایمنی ارتباطی در مواقع بروز سوانح و حوادث احداث می‌شود.

وی بیان کرد : طول شبکه فیبر نوری در این شهرستان ‪ ۴۰۰‬کیلومتر است که اکثر نقاط این شهرستان از این خطوط استفاده می‌کنند.

وی اظهار داشت: ‪ ۵۰‬کیلومتر خط فرعی فیبر نوری در این شهرستان احداث شده که هم اکنون امکان استفاده از خطوط فیبر نوری در همه روستاهای دارای تلفن وجود دارد.

وی گفت: تا پایان سال ‪ ۸۵‬تمام روستاهای رشتخوار ازآی تی سی ( ‪(ICT‬ برخوردار شده و امکان دسترسی به اینترنت برای همه نقاط روستایی فراهم می شود.

مدیر شرکت مخابرات رشتخوار ضریب نفوذ تلفن ثابت در این شهرستان را ‪۲۷‬ درصد اعلام کرد و گفت: امسال همه روستاهای بدون تلفن از این امکان ارتباطی در منازل خود بهره‌مند می‌شوند.

حسن زاده افزود: در سال گذشته ‪ ۱۱‬روستا از تلفن ثابت برخوردار شدند و اکنون ، رقم آنها به ‪ ۳۵‬روستا افزایش یافته و تا پایان سال جاری به ‪۶۰‬ روستا خواهد رسید.

رشتخوار از توابع خراسان رضوی است که در ‪ ۱۸۰‬کیلومتری مشهد واقع است.




فرهادقاسم پور ::: پنج شنبه 85/3/4::: ساعت 3:25 عصر

جمعی از بافندگان فرش در رشتخوار با برشمردن مشکلات صنعت فرش و شاغلین این حرفه خواستار رسیدگی جدی دولت به وضعیت شان شدند.

فاطمه باقری یکی از قالیبافان منطقه نوق رشتخوار به خبرنگار ایرنا گفت:
صنعت فرش در حال فراموشی است و کسی به آن توجهی ندارد.

وی با اشاره به اینکه رشتخوار یکی از مراکز تولید فرش‌های دست بافت در خراسان رضوی است و بافندگان با امکانات محدود و در وضعیتی سخت و دشوار در این رشته فعالیت دارند.

حمید باقری دیگر بافنده فرش رشتخواری با اشاره به مشکلات مالی و جسمی موجود بر سر راه فعالان صنعت فرش ،گفت: دولت باید از این سرمایه‌های هنری حمایت کند.

مدیر عامل شرکت تعاونی فرش بافان رشتخوار با بیان اینکه صنعت فرش دست بافت متولی ندارد، گفت: هم اکنون این کالا که در گذشته نخستین کالای صادراتی ایران بود به دلیل بی‌توجهی در رده‌های آخر قرار دارد.

علیرضا یعقوب زاده به خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: در شهرستان رشتخوار از هر خانواده‌های روستایی دو نفر آنان بافنده فرش هستند که به علت غفلت مسئولین، اکثر قالیبافان در حال حاضر بدلیل کم توجهی به این صنعت در صدد تعطیلی کارگاه خود هستند.

وی بیان کرد:حدود یک هزار نفر در حال حاضر در این شهرستان کار قالی بافی را به صورت پراکنده انجام می‌دهند و چنانچه حمایت شوند سالانه تا پنج هزار متر فرش تولید می‌کنند.

مسوول امور بانوان فرمانداری رشتخوار نیز گفت: در حال حاضر صنایع دستی از جمله صنعت قالی بافی، فرت بافی و گلیم بافی در این شهرستان به دست فراموشی سپرده شده است.

اکرم سعیدی افزود:احیای صنایع دستی نه تنها زمینه مناسبی جهت اشتغال به خصوص بانوان است، بلکه تا حدودی می‌تواند بخشی از هزینه زندگی خصوصا زنان سرپرست خانوار را تامین کند.

وی در این رابطه خواستار رفع موانع رونق بازار فرش دستباف از سوی متولیان امر شد.

‪ ۸۰‬درصد جمعیت رشتخوار را روستائیان تشکیل می‌دهند.




فرهادقاسم پور ::: جمعه 85/2/22::: ساعت 6:20 عصر

محمدرضا سجادیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا _ منطقه خراسان، با بیان این مطلب افزود: این امر طی دو ماه آینده در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان این که هر چه به آموزش و پرورش بیشتر کمک کنیم به توسعه کمک کرده‌ایم، گفت: در حال حاضر یک میلیون و ‌٢٠٠ هزار نفر معلم و فرهنگی در کشور وجود دارند که ‌٢٧ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند. .

وی خاطرنشان کرد: دولت به خاطر ارزشی که برای معلمان قایل است، حقوق آنان را در سال جاری ‌٥/٣ درصد بیشتر از سایر کارکنان دولت افزایش داده است.

وی گفت: طبق برنامه چشم انداز ‌٢٠ ساله، کشورمان در سال ‌١٤٠٤ مقام اول فرهنگی جهان را از آن خود می‌نماید.کسب این مقام میسر نمی‌شود مگر با درایت معلمان و بهره‌گیری از روش‌های نوینی همچون فناوری اطلاعات که دانش‌آموزان را به سرعت به نقطه پیشرفت جهان برساند.




فرهادقاسم پور ::: جمعه 85/2/22::: ساعت 5:59 عصر

<      1   2   3   4   5   >>   >
 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 11


بازدید دیروز: 11


کل بازدید :192279
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
فرهادقاسم پور
یک معلم ساده
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<