سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برادری با بدکاران، از بزرگ ترین حماقت هاست. [امام علی علیه السلام]

خبرگزاری محلی شهرستان رشتخوار

 نماینده شورای اسلامی شهرستان رشتخوار در شورای استان خراسان رضوی گفت: مسوولان جهاد کشاورزی با ساماندهی آب های زیر زمینی شهرستان و فراهم نمودن امکانات، بر استفاده بهینه از آب در مزارع پر رونق کشاورزی بیفزایند.

 بهمن فرخی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه خراسان، با تاکید بر زدودن محرومیت از چهره شهرستان رشتخوار افزود: چاه‌های آب شهرستان رشتخوار در حال شور شدن است و با افت سه تا 4 متری آب روبروست.

 وی بر تلاش جدی مسوولان برای احداث مجتمع کاغذ سازی در این شهرستان تاکید کرد و گفت: رشتخوار شهرستانی کشاورزی و دارای کاه مرغوب بوده که طی آزمایشات انجام شده، احداث چنین مجتمعی دارای صرفه اقتصادی است.

 وی همچنین خواستار عزم ملی مسوولان برای جلوگیری از شن‌های روان در منطقه جنگل شد و گفت: حرکت شن‌های روان در برخی از روستاهای جنگل مشکلاتی برای مناطق مسکونی، مزارع و باغات بوجود آورده که نیاز به اعتبارات فراوان دارد.

 فرخی یکی از ملموس‌ترین مشکلات شهرستان را دیزلی بودن چاه‌های کشاورزی ذکر کرد و گفت: با وجود استقرار پست 132 کیلووات در جنگل متاسفانه هنوز برقی کردن چاه‌های کشاورزی جنگل به کندی انجام می‌شود.

 وی گفت: ماهانه چاه‌های دیزلی بیش از 140 میلیون تومان گازوییل مصرف می‌کنند که این هزینه بالا رمق کشاورزان را گرفته است.

 رشتخوار دارای دو بخش، چهار دهستان، 70 روستا، 65 هزار نفر جمعیت و دو شهر است که 93 درصد آنان را بهره‌برداران کشاورزی تشکیل می‌دهد

. شایان ذکر است، از حدود 400 چاه موتور کشاورزی بیش از 200 حلقه آن هنوز برقی نیست.




فرهادقاسم پور ::: یکشنبه 86/4/17::: ساعت 1:30 صبح

امام جمعه رشتخوار:
معضل اعتیاد به شدت این شهرستان مرزی را تهدید می‌کند

خبرگزاری دانشجویان ایران - مشهد

امام جمعه رشتخوار گفت: معضل اعتیاد به شدت این شهرستان مرزی را تهدید می‌کند.

 به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه خراسان، حجت الاسلام و المسلمین محمد کازری در جمع گروهی از مسوولان اجرایی این شهرستان افزود: اجرای برنامه‌های فرهنگی و پیشگیرانه برای مقابله با تهدیدهای فرهنگی دشمنان و معضل اعتیاد در این شهرستان ضروری است.

 وی گسترش مصرف مواد مخدر در بین جوانان منطقه را نگران کننده دانست و خواستار توجه جدی به این پدیده شوم شد.

 وی گفت: توزیع و مصرف مواد مخدر به عنوان معضل بخش وسیعی از آحاد جامعه محسوب می‌شود و هر روز وسعت و دامنه بیشتری می‌گیرد.

 کازری افزود: برنامه‌های اطلاع رسانی و هشدار دهنده موجب جلب مشارکت عمومی مردم در پیشگیری و مقابله با این پدیده خواهد شد.

وی از متولیان مبارزه با مواد مخدر خواست با ارائه راهکارهای علمی برای کاهش آثار زیان بار اعتیاد و با اجرای برنامه‌های مشترک با خانواده‌های معتادان در این مسیر بیشتر تلاش کنند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رشتخوار:
تغییر بافت فیزیکی و بهبود شرایط روستاها از مهمترین اهداف طرح‌های هادی است

خبرگزاری دانشجویان ایران - مشهد

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رشتخوار گفت: با هدف رشد متوازن امکانات و خدمات روستایی، امسال در شهرستان رشتخوار دو طرح هادی در سنگان و جنت آباد اجرا می‌شود.

 سیدرضا بدیعی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه خراسان، در خصوص اولویت و شاخصه‌های مورد نظر در اجرای طرح هادی گفت: میزان مشارکت مردم، جمعیت و مرکزیت روستا از مهمترین شاخصه‌ها در اجرای این طرح است.

 وی در ادامه افزود: عامل اصلی پیشرفت قابل توجه طرح هادی در شهرستان استقبال و مشارکت مردمی روستاییان بوده است.

 وی گفت: تغییر بافت فیزیکی و بهبود شرایط اجتماعی و فرهنگی و بهداشتی روستاها از مهمترین اهدف این طرح می‌باشد.

 بدیعی گفت: از مجموع ‌٣٧ روستای بالای ‌٥٠ خانوار در حوزه شهرستان رشتخوار تا کنون در ‌٢٧ روستا کار مطالعات و تهیه طرح‌های هادی انجام شده و همچنین از ‌٢٥ روستای بالای یکصد خانوار تا کنون در ‌٧ روستای این شهرستان طرح هادی انجام شده است.

 به گفته وی در سال گذشته طرح هادی در روستا‌های محمدآباد آستانه و احمدآباد آستانه انجام شده است.

 وی خاطر نشان کرد: برنامه تهیه طرح هادی در روستاهای امین آباد، کریم آباد و عشرت آباد از توابع این شهرستان امسال انجام می‌شود.

 او بیان داشت: شاخص مطالعه طرح هادی در شهرستان ‌٦٨/٧٥ و متوسط استان ‌٢٤/٧٠ است.

 وی ادامه داد: این شاخص برای اجرای طرح‌های هادی در این شهرستان ‌٢٨ و متوسط استان ‌٧/٢٧ است.

 رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رشتخوار، همچنین از واگذری ‌٤٠٠ فقره وام مقاوم سازی واحد مسکونی روستایی و سند دار کردن منازل ‌٦ روستای این شهرستان در سال گذشته خبر داد.

 وی گفت: این نهاد یکی از ماندگارترین ابتکارهای امام راحل است که از بدو تشکیل خدمات شایانی به محرومان به ویژه روستاییان ارایه کرده و احداث ‌٢٥ واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد از محل سفر ریاست جمهوری در رشتخوار در حال اجرا است.

 سیدرضا بدیعی نیز بر حضور بیشتر افراد نیکوکار در ساخت مسکن روستاییان و افراد محروم تاکید کرد و گفت: حضور خیران مسکن ساز موجب تسریع در روند ساخت و مقاوم سازی مسکن روستایی می‌شود.

 وی افزود: این نهاد آمادگی کامل برای همکاری، هماهنگی و حمایت از خیران مسکن ساز روستایی دارد و در این زمینه اقدامات لازم انجام شده است.

 بدیعی یادآور شد: امسال ‌٢ هزار میلیارد تومان تسهیلات به مسکن روستایی در سطح کشور اختصاص یافته است.

بیش از 47 کیلوگرم مواد مخدر در رشتخوار کشف و ضبط شد

خبرگزاری دانشجویان ایران - مشهد

47 کیلو و 500 گرم مواد مخدر تریاک در شهر جنگل از توابع این رشتخوار کشف شد.

 به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه خراسان، سرهنگ علی هیرانی فرمانده منطقه انتظامی رشتخوار با اعلام این مطلب به خبرنگاران افزود: این مقدار مواد مخدر در پی یکسری عملیات اطلاعاتی کشف شد و ضبط گردید.

 وی گفت: ماموران اطلاعات عملیات فرماندهی انتظامی این شهرستان مواد فوق را از یک نفر متهم به همراه یک دستگاه خودرو پراید و یک دستگاه تلفن همراه کشف کردند.

هیرانی افزود: مقدار کشفیات توسط فرماندهی انتظامی که حدود یک ماه است که در این شهرستان مستقر شده است، قابل ستایش بوده و این رقم نشان دهنده فعالیت این نیروها بوده است بطوری که تمام کشفیات نیروی انتظامی در سال 85 که حوزه بوده به بیش از 25 کیلوگرم می‌رسد.

وی در خصوص شناسایی و دستگیری معتادان در شهرستان رشتخوار خبر داد و گفت: در حال حاضر توسط این نیرو عملیات شناسایی معتادان در حال انجام و کار جمع‌آوری آنان به زودی آغاز می‌شود.




فرهادقاسم پور ::: دوشنبه 86/4/11::: ساعت 12:38 صبح

روستاییان رشتخوار نیز هزاران لیتر بنزین در منازل خود انبار کردند که این عمل عواقب شدیدی برای ساکنان روستاها بوجود آورده است.

 یک فرد ساکن روستای قادر آباد به خبرنگار ایسنا گفت: اکثر منازل روستاییان با سهمیه بندی بنزین به محل ذخیره سازی بنزین تبدیل شده است که این امر جان ساکنان را به شدت تهدید می کند.

 علی نجفی با اشاره به قدرت بالای احتراق بنزین نگهداری یا ذخیره سازی این نوع سوخت در مناطق شهری، روستایی، مسکونی و دیگر اماکن گفت: دولت باید سهمیه بنزین مناطق کشاورز نشین را افزایش دهد تا شاهد این گونه مشکلات نباشد.

 وی با بیان اینکه هزاران وسیله نقلیه موتوری بدون کارت سوخت در شهرستان رشتخوار، به دلیل نداشتن سند یا قدیمی بودن وسیله نقلیه وجود دارد، افزود: جایگاه های سوخت هیچ خدماتی به این گونه وسایط نقلیه ارائه نمی کنند.

 گفتنی است بسیاری از خودروسواران به خصوص تاکسی های مسافربری و حتی مغازه داران این شهرستان به بهای اجناس خود مبلغی به بهانه سهمیه بندی بنزین افزودند که نارضایتی مردم را به دنبال داشت.




فرهادقاسم پور ::: پنج شنبه 86/4/7::: ساعت 9:42 عصر

خبرگزاری دانشجویان ایران - مشهد

در اولین جلسه جوانان با فرماندار رشتخوار، با حکم سید محسن امیر کلالی، فرماندار رشتخوار، محمد تابنده به عنوان مشاور جوانان و نماینده سازمان ملی جوانان این شهرستان معرفی شد.

 به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)_منطقه خراسان، در این نشست که به منظور آشنایی با فرصت‌های پیش روی جوانان و بازشناسی حماسه مردمی در تیرماه در محل سالن اداره ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، سید محسن امیر کلالی، فرماندار رشتخوار با اشاره به شرایط فعال و فضای کاری در کشور گفت: دولت نهم به خواسته‌های عامه مردم توجه ویژه دارد.

 

امیر کلالی فرماندار رشتخوار

 وی با اشاره به توزیع سهام عدالت از سوی دولت گفت: دولت عدالت محور احمدی‌نژاد شرکت‌های دولتی سود آور را به صورت سهام عدالت در بین سه قشر توزیع می‌کند که سود سهام عدالت از شهریور ماه توزیع می‌شود.

 وی نیز با اشاره به راه اندازی صندوق مهر امام رضا(ع) برای سرو سامان دادن ازدواج، اشتغال و مسکن جوانان در این شهرستان، گفت: ظرف 10 روز هر جوان مزدوج می‌تواند تا سقف یک میلیون تومان تسهیلات بگیرد.

 وی با اشاره به مقاومت دولت در برابر مافیای اقتصادی خاطر نشان کرد: دولت جلو رانت‌های بزرگ را می‌گیرد و در مقابل آتش‌افروزی آنان خواهد ایستاد.

 وی همچنین سیاست ممیزی دارایی‌های مسوولان را در کشور ستود و گفت: دولت شجاع احمدی‌نژاد در مقابل آتش‌افروزی دو تفکر استکبار جهانی و تفکر افراد وابسته آنان در داخل کشور که از نفع خود نمی‌گذرند، مواجه است.

 وی با اشاره به پایین بودن سرانه درآمد خانوارهای مردم محروم منطقه رشتخوار خاطر نشان کرد: به زودی برای جوانان استخر روباز، دو مجموعه تفریحی در درریز، گرماب و سعادت آباد با هدف گردشگری احداث می‌شود.

 وی ادامه داد: کار احداث بیمارستان شروع گردیده و کلنگ‌زنی مجتمع دامداری، دانشگاه پیام نور و آغاز به کار نمایندگی مرکز فنی و حرفه‌ای در رشتخوار نیز در هفته آینده انجام می‌شود.

 فرماندار رشتخوار با اشاره به اینکه جوانان، نیازمند توجه ویژه افکار عمومی هستند، گفت: موضوعات و مسایل مرتبط با جوانان به عنوان مهمترین بحث در دنیا، نیازمند توجه ویژه افکار عمومی و دولت‌ها هستند.

 سیدمحسن امیرکلالی با طرح موضوع توانمند سازی جوانان اظهار داشت: ایران کشوری جوان است و موضوع جوانان در این کشور در صدر موضوعات مورد توجه مردم، نهادهای مدنی و مسوولان قرار دارد.




فرهادقاسم پور ::: پنج شنبه 86/4/7::: ساعت 9:39 عصر

خبرگزاری دانشجویان ایران - مشهد

رییس دادگستری رشتخوار از افزایش میزان پرونده‌های طلاق و اعتیاد مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) _ منطقه خراسان، ابراهیم‌زاده در جمع مردم رشتخوار در مسجد علی ابن ابیطالب (ع) افزود: این افزایش بیشتر ناشی از بیکاری و ازدواج‌های نادرست است.

 وی آمار زندانیان این شهرستان در زندان‌های تربت حیدریه را 575 نفر ذکر کرد و گفت: از این تعداد 65 نفر به اتهام اعتیاد و 14 مورد به اتهام سرقت و اعتیاد وارد زندان شده‌اند.

 وی تغییرات مثبت، هدفمند و اساسی را برای دستیابی به عدالت، کارآیی و توسعه قضایی مهم عنوان کرد و اظهار داشت: سه دستورالعمل برای کوتاه شدن اطاله دادرسی که از مهمترین و عمده‌ترین عوامل نارضایتی مردم است، به دادگستری کشور رسیده است.

 وی گفت: تعداد پرونده وارده به دادگستری رشتخوار از آغاز فعالیت در شهرستان تا سال 85، 19 هزار و 429 فقره بوده است که تاکنون 19 هزار و 216 پرونده از این تعداد مختومه شده است.

 ابراهیم‌زاده شمار پرونده‌های وارده به دادسرای شهرستان از آغاز فعالیت تاکنون را 5 هزار و 270 مورد ذکر نمود و گفت: از این تعداد خوشبختانه 5 هزار و 184 فقره مختومه شده است.

 رییس دادگستری رشتخوار ادامه داد: در این مدت نیز 6 هزار و 186 پرونده در شوراهای حل اختلاف مختومه شده است.

 وی پیشگیری از جرم را مهمترین رکن برای تامین امنیت جامعه برشمرد و گفت: قوه قضائیه با کمک و همراهی مردم و مسوولان می‌تواند بر مشکلات فائق آید




فرهادقاسم پور ::: یکشنبه 86/4/3::: ساعت 1:20 صبح

خبرگزاری دانشجویان ایران - رشتخوار
سرویس: شهرستان‌ها

رییس شعبه جمعیت هلال احمر در رشتخوار گفت: برای نخستین بار در اجرای یک طرح ضربتی، حدود دو هزار نفر از روستاییان رشتخوار تحت آموزش امداد و نجات قرار گرفتند.

حمید‌رضا خدادادگان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه خراسان افزود: این طرح آموزشی با اعزام گروه‌های آموزشی به مدت هشت روز در مساجد تعدادی از روستاهای شهرستان، با آموزش مستمر امداد و نجات با استفاده از آخرین روش‌ها و دستاوردهای علمی و آموزشی انجام شد.

وی اضافه کرد: در اجرای این طرح به جز آموزش عملی و تئوری روستاییان، تعدادی جزوه آموزشی نیز توزیع شد.

به گفته وی، با اجرای این طرح حضور هلال احمر در روستاها پر رنگ‌تر و هدف نهایی آموزش حداقل یک نفر از افراد هر خانوار در زمینه امداد و نجات که در سیاست گذاری برنامه چهارم توسعه پیش‌بینی شده، محقق شد.

رییس شعبه جمعیت هلال احمر رشتخوار خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح برای نخستین بار روستاییان نیز آموزشهای همگانی امداد و نجات را فراگرفتند.

وی همچنین از برگزاری اولین دوره‌ی باز آموزشی امداد و نجات برای ارتقای سطح علمی و مهارت بین یک صد امدادگر این شهرستان خبر داد و گفت: کلاس‌های تخصصی نجات نیز بزودی اجرا خواهد شد.

خدادادگان از برپایی پست امداد و نجات در ایام نوروز 85 برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی در شهرستان رشتخوار خبر داد




فرهادقاسم پور ::: شنبه 86/1/4::: ساعت 2:48 صبح

مدیر زراعت جهاد کشاورزی رشتخوار گفت: در حال حاضر 75 درصد روغن نباتی کشور از طریق واردات تامین می شود.

محمد اسدی در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ـ منطقه خراسان، اظهار داشت: افزایش سطح زیر کشت دانه های روغنی مانع از کاهش بازدهی اقتصادی و همچنین تهدید امنیت غذایی به عنوان پیامدهای منفی وابستگی به واردات روغنی می شود.

وی تصریح کرد: ترویج و گسترش کشت دانه روغنی کلزا وابستگی به واردات روغن را کاهش می دهد.

مهندس اسدی در ادامه افزود: قرار گرفتن کشت کلزا در تناوب کشت گندم ابی، موجب افزایش کیفیت محصول می شود.

وی تصریح کرد: ارتقای کیفیت گندم آبی به عنوان یکی از لازمه های تحقق اهداف توسعه پایدار، مستلزم افزایش سطح زیر کشت کلزاست.

وی از بیماری "پاخوره" گندم آبی به عنوان مهمترین عامل کاهش کیفیت تولید این محصول نام برد و افزود: این بیماری با تناوب کشت کلزا در تولید گندم کنترل می شود.

اسدی بیان داشت: بیش از 35 درصد خسارت های ناشی از آفات و بیماری های گندم تولیدی شهرستان مربوط به علف های هرز است که این مشکل نیز با کشت کلزا به طور کامل برطرف می شود.

وی با تاکید بر ضرورت ترویج و توسعه کشت کلزا در شهرستان افزود: کشت کلزا از سال 79 در رشتخوار شروع شده که تا کنون 95 هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت این محصول قرار گرفته است.

اسدی گفت: سطح زیر کشت محصول کلزا در این شهرستان 30 درصد رشد دارد




فرهادقاسم پور ::: شنبه 85/11/28::: ساعت 12:35 صبح

اهالی 18 روستا از توابع بخش جنگل رشتخوار امکانات فرهنگی، تفریحی و ورزشی مناسب ندارند.

محمد طاهر صالحی، رییس شورای بخش جنگل از توابع رشتخوار در جلسه شورای اداری با بیان این مشکلات تصریح کرد: باوجود آنکه زمین زیادی در روستاها وجود دارد ولی آنان فاقد هرگونه امکانات فرهنگی و ورزشی هستند و حتی یک سالن ورزشی نیز ندارند.

وی ادامه داد: برای جوانان این روستاها هیچ گونه امکانات تفریحی و فرهنگی وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: این روستاها با وجود داشتن زمین برای ساخت سالن ورزشی و زمین بازی، فاقد هرگونه امکانات فرهنگی است در حالی که جوانان با انرژی نیازمند چنین مکانهایی به خصوص در فصل تعصیلات تابستان هستند.

وی در ادامه به مشکلات زمین روستاییان اشاره و خاطر نشان کرد: در جنگل به دلیل نبود سند و خرید و فروش قولنامه‌ای، اهالی با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند.

طاهری با اشاره به وجود درمانگاه در شهر جنگل خاطر نشان کرد: این مرکز بهداشتی دچار کمبود امکانات و آمبولانس است و در روستاها نیز پزشک هفته‌ای یک روز بیماران را ویزیت می‌نماید که پاسخگوی نیازهای اهالی 20 روستای این منطقه نیست.

وی همچنین از نبود راه ارتباطی نزدیک بخش جنگل با مرکز شهرستان انتقاد کرد و گفت: از شهر جنگل تا رشتخوار که مرکز شهرستان است 110 کیلومتر فاصله وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد تاسیس جاده سرآسیاب شعبه جنگل در مسیر جاده شهرستان، موجب کاهش این فاصله به 50 کیلومتر خواهد شد که با گذشت 8 سال از این موضوع هنوز خواسته مردم تحقق نیافته است.

وی همچنین بر تاسیس ادارات و نمایندگی ادارات در این بخش تاکید کرد و گفت: مردم برای انجام کارهای اداری باید در مرکز شهرستان معطل شوند.

وی از فقر فضاهای آموزشی در این بخش اظهار گلایه کرد و گفت: این بخش بیش از 4 هزار دانش آموز دارد که در تعدادی از آموزشگاههای فرسوده تحصیل می‌کنند.

همچنین علی‌نیا، بخشدار جنگل نیز در این جلسه با اشاره به ارتقای شهر جنگل و ارتقا آن به بخش گفت: با گذشت 5 سال هنوز راه های این بخش روستایی است.

وی افزود: شهر 6 هزار نفری جنگل نیز علرغم محرومیت‌های شدید هنوز اداره آب و فاضلاب شهری آن را تحویل نگرفته و تحت پوشش خود و خدماتش قرار نداده است.

وی با اشاره به کمبود امکانات شهری و روستایی در بخش جنگل خبر از مهاجرت و کاهش جمعیت در این منطقه خبر داد




فرهادقاسم پور ::: شنبه 85/11/28::: ساعت 12:14 صبح

مدیر آموزش و پرورش رشتخوار از آغاز رقابت یک صد دانش آموز دختر و پسر این شهرستان در مسابقات قرآنی خبر داد.

اکبر غلامی در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، در این خصوص گفت: برگزاری این مسابقات درک مفاهیم و دریافت پیام قرآن و برقراری ارتباط و انس با این کتاب آسمانی توسط دانش آموزان است.

وی افزود: مسابقات قرآن ویژه دانش آموزان سه مقطع تحصیلی این شهرستان درچهار رشته قرائت تجوید، صوت و لحن به مدت چهار روز برگزار خواهد شد.

وی افزود: پس از پایان این مسابقات، نفرات برتر هر رشته به مرحله استانی راه خواهند یافت




فرهادقاسم پور ::: شنبه 85/11/28::: ساعت 12:12 صبح

مدیر آموزش و پرورش رشتخوار از آغاز رقابت یک صد دانش آموز دختر و پسر این شهرستان در مسابقات قرآنی خبر داد.

اکبر غلامی در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، در این خصوص گفت: برگزاری این مسابقات درک مفاهیم و دریافت پیام قرآن و برقراری ارتباط و انس با این کتاب آسمانی توسط دانش آموزان است.

وی افزود: مسابقات قرآن ویژه دانش آموزان سه مقطع تحصیلی این شهرستان درچهار رشته قرائت تجوید، صوت و لحن به مدت چهار روز برگزار خواهد شد.

وی افزود: پس از پایان این مسابقات، نفرات برتر هر رشته به مرحله استانی راه خواهند یافت




فرهادقاسم پور ::: شنبه 85/11/28::: ساعت 12:12 صبح

<      1   2   3   4   5   >>   >
 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 25


بازدید دیروز: 11


کل بازدید :192293
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
فرهادقاسم پور
یک معلم ساده
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<