سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردمى خدا را به امید بخشش پرستیدند ، این پرستش بازرگانان است ، و گروهى او را از روى ترس عبادت کردند و این عبادت بردگان است ، و گروهى وى را براى سپاس پرستیدند و این پرستش آزادگان است . [نهج البلاغه]

خبرگزاری محلی شهرستان رشتخوار

رییس اداره پست رشتخوار:
بیش از 170 هزار مرسوله پستی از ابتدای سال تاکنون در شهرستان جابه‌جا شده است

\رییس اداره پست رشتخوار از جا به جایی 176 هزار مرسوله پستی از ابتدای سال جاری تاکنون در این شهرستان خبر داد.

حسین قاسم‌نژاد در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 176 هزار مرسوله پستی در این شهرستان جا به جا شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 30 درصد رشد داشته است.

وی گفت: سرانه مرسولات پستی به ازای هر واحد پستی در کشور 3 درصد است که این رقم در رشتخوار با توجه به بهبود شاخص‌های کیفیتی به 2 درصد رسیده است.

او اضافه کرد: پوشش جمعیتی واحد پستی نسبت به سال گذشته با توجه به افزایش دفاتر خدماتی رشد مطلوبی داشته است.




فرهادقاسم پور ::: شنبه 87/7/13::: ساعت 7:18 عصر

امام جمعه رشتخوار گفت: با وجود تمام کارشکنی‌های استکبار جهانی روز به روز زندگی مردم بهتر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، حجت‌الاسلام محمد کازری در خطبه های نماز عید سعید فطر که صبح امروز در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد، با تاکید بر رعایت تقوای الهی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی امروز با وجود تمام کارشکنی های استکبار جهانی روز به روز برپیشرفت توسعه ،عمران و آبادانی خود افزوده و زندگی مردم بهترمی شود.

وی با اشاره به طرح تحول اقتصادی و توزیع سهام عدالت دولت اظهار امیدواری کرد روزی برسد که محرومیت از جامعه رخت بر بندد و عدالت در تمام جامعه بگسترد.

امام جمعه رشتخوار ادامه داد: برای عمران و آبادانی این شهرستان محروم و مرزی، مسوولان بیشتر تلاش کنند چراکه خدمت با همدلی و اتحاد مردم و مسوولان اتفاق می افتد.

وی همچنین خواستار توجه بیشتر نماینده مردم در مجلس به این شهرستان محروم شد و خاطرنشان کرد: مسائل عمران و آبادی این شهرستان باید بیشتر مورد پیگیری نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی قرارگیرد.




فرهادقاسم پور ::: چهارشنبه 87/7/10::: ساعت 7:53 عصر

فرماندار رشتخوار:
مدیران در تدوین سند توسعه شهرستان جدی باشند

فرماندار رشتخوار با تاکید بر پیشبرد تدوین سند توسعه شهرستان در کارگروه های عمران، اشتغال، امنیت، توسعه گردشگری گفت: مدیران در تدوین سند توسعه رشتخوار جدی باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، محمد عارفی در جلسه شورای اداری شهرستان با بیان این مطلب افزود: سند توسعه برنامه جامع به همراه ظرفیت‌های متعدد منطقه تدوین می شود و برآن اساس مدیران برای تصمیم گیری آینده شهرستان قدم بر خواهند داشت.

وی با اشاره به سند جامع توسعه شهرستان رشتخوار بیان داشت: مدیران اجرایی تا پایان مهرماه جاری باید برنامه های توسعه شهرستان را برای گرفتن اعتبار تحویل فرمانداری دهند.

عارفی نیز در این جلسه در خصوص استقرار بانک‌ها در این شهرستان قول مساعد داد.

وی در ادامه از توزیع موفق سه مرحله از سهام عدالت در شهرستان خبر داد و گفت: شرکت سهام عدالت رشتخوار در مجموع با ثبت نام و توزیع 33هزار برگ سهام توانست مرحله اول، دوم و سوم توزیع سهام عدالت را در حداقل زمان ممکن به پایان برساند.

این مسوول خاطر نشان کرد: از جمعیت 58 هزار نفری این شهرستان تا پایان سال بیش از 50 هزار نفر سهام عدالت می گیرند.

وی در مورد مشکلات فراروی شهرک صنعتی این شهرستان گفت: کارهای اجرایی شهرک صنعتی رشتخوار از سال 86 آغاز شده و هم اکنون زیر ساخت‌های این شهرک آماده بهره‌برداری است و ما آماده استقبال از سرمایه‌گذاران در این شهرک هستیم.




فرهادقاسم پور ::: چهارشنبه 87/7/10::: ساعت 7:52 عصر

مدیر آموزش و پرورش رشتخوار:
سرانه مدارس شهرستان 6 ماه است که پرداخت نشده است

مدیر آموزش و پرورش رشتخوار گفت: در حالی که سال تحصیلی جدید آغاز شده، سرانه مدارس 6 ماه است که واریز نشده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، علی اکبر غلامی با اشاره به مشکلات موجود مدیران و دانش آموزان در این شهرستان گفت: به تازگی وزرات آموزش و پرورش به مدارس اعلام کرده که حساب سیبا باز کنند تا مستقیماً‌ سرانه‌های مدراس را به حساب مدارس واریز کنند.

وی گفت: سرانه دانش آموزان برای مناطق محروم ناچیز است و همین امر هنوز رضایت مدیران را تامین نکرده است.

علی اکبر غلامی در جمع مسوولان اجرایی این شهرستان از برگزاری جشن تدریس قرآن در تمامی مدارس این شهرستان در چند روز آینده خبر داد.

وی نیز از آماده شدن ذخیره سازی سوخت مدارس و مجهز شدن مدراس سطح شهر رشتخوار به سیستم گرمایشی خبر داد.

در ادامه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رشتخوار از جمع‌آوری زندگی نامه و آثار فرهنگی 83 شهید شهرستان رشتخوار خبر داد.

سرهنگ غلامعلی تیموری در جلسه شورای اداری رشتخوار افزود: آثار جمع آوری شده در قالب کتابچه ای چاپ و بین مردم شهرستان توزیع می‌شود.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یک مقوله فرهنگی اظهار داشت: سپاه ناحیه رشتخوار در این راستا به مشارکت تمامی دستگاه های اجرایی نیاز دارد چرا که دامنه ترویج، گسترده و شامل آحاد جامعه است.




فرهادقاسم پور ::: چهارشنبه 87/7/10::: ساعت 7:51 عصر

عضو شورای اسلامی رشتخوار عنوان کرد:
مهاجرت جوانان از روستاهای شهرستان و ایجاد مشکل برای ازدواج دختران
عضو شورای اسلامی در شهرستان رشتخوار گفت: اکثر جوانان روستایی در شهرستان رشتخوار به علت فراهم نبودن زمینه اشتغال دست به مهاجرت زده که مشکلاتی را بر سر راه ازدواج فراهم کرده است.

محمود ذباح در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) _ منطقه خراسان، افزود: بر اساس آخرین سرشماری جمعیت زنان در شهرها و روستاهای این شهرستان بالغ بر 28 هزار نفر است که اکثر نفر آنان را زنان روستایی تشکیل داده و جمعیت زیادی از آنان مجرد هستند.

وی ادامه داد: موضوع تاخیر ازدواج دختران در مناطق روستایی شهرستان شکل حادتری دارد و بعضا برخی دختران به خاطر مهاجرت جوانان روستا، مجبور به ازدواج با مردان پیر و یا تجرد طولانی هستند.

این کارشناس مسائل اجتماعی گفت: اگر چه هنوز مطالعات جامع علمی برای ریشه‌یابی و دلایل افزایش سن ازدواج دختران در رشتخوار انجام نشده اما به نظر می‌رسد مهاجرت‌ها از روستاها به شهرستان‌های اطراف و از مناطق شهری به کلانشهرها و گسترش اعتیاد و معضلات بیکاری و مالی با تجرد دختران منطقه ارتباط دارد.

وی بر این باور است که جهش تحصیلی دختران در سال‌های اخیر و اعتقاد نداشتن برخی مردان به اشتغال زنان و بر هم خوردن تناسب سواد دختران و پسران نیز از فاکتورهایی است که هنوز پژوهش میدانی روی آن در شهرستان انجام نشده است.

ذباح با بیان این که خلا اطلاعات کاربردی برای برنامه‌ریزی دختران مجرد نیز مزید بر علت شده است، افزود: این موضوع برای طرح در کارگروه زنان و خانواده شهرستان و یافتن راهکارهای منطقی مناسب است و می‌طلبد که مسوولان امر با نگاه ویژه، ایجاد بستر اشتغال و استقلال مالی این قشر را در دستور کار قرار دهند.

عضو شورای اسلامی در شهرستان رشتخوار گفت: با توجه به این که سلامت اجتماعی با تقویت بنیان خانواده و کمک به تسهیل ازدواج ارتباط مستقیم دارد، موضوع زنان مجرد به عنوان مساله نگران کننده باید دغدغه برنامه‌ریزان اجتماعی و فرهنگی منطقه باشد




فرهادقاسم پور ::: چهارشنبه 87/7/10::: ساعت 7:50 عصر

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس:
فضاسازی منفی کشورهای غربی علت اصلی افت سرمایه‌گذاری خارجی است

نماینده مردم خواف ورشتخوار درمجلس گفت: به‌علت فضاسازی‌های منفی کشورهای غربی و اعمال برخی تحریم‌های اقتصادی شاهد کاهش چشمگیر سرمایه گذاری های خارجی درایران بوده‌ایم.

به گزارش واحد دریافت خبرایسنا - منطقه خراسان، محمدرضا سجادیان با بیان این مطلب افزود: به دلایل مطرح شده بسیاری از طرح‌ها درعسلویه به عنوان بزرگترین قطب نفتی منطقه نیمه تمام رها شده است.

وی درخصوص راهکارهای خروج از این وضعیت خاطرنشان کرد: گسترش روابط با کشورهای مختلف از طریق مذاکره و دعوت آنها جهت بازدید از ایران به منظور آشنایی با فضای داخلی و امنیت اقتصادی حاکم بر ایران می تواند راهگشای این مهم باشد .

سجادیان تاکید کرد: از حضور سرمایه گذاران خارجی در کشور استقبال می کنیم چرا که راه اندازی بسیاری از صنایع مادر احتیاج به سرمایه گذار خارجی دارد و منابع داخلی پاسخگوی نیازها نخواهند بود.

وی با اشاره به قانون جذب و جلب سرمایه گذاری خارجی گفت: این قانون که در مجلس ششم به تصویب رسیده است، قانونی جامع می باشد و تمام راهکارهای لازم جهت حمایت از سرمایه گذاری خارجی در آن پیش بینی شده است.




فرهادقاسم پور ::: چهارشنبه 87/7/10::: ساعت 7:48 عصر

رییس شورای اسلامی رشتخوار :
رشتخوار از خدمات اداره تامین اجتماعی بی‌بهره است

رییس شورای اسلامی رشتخوار خواستار استقرار اداره تامین اجتماعی در این شهرستان شد.
اسماعیل میرسیاسی در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، گفت: جمعی از جمعیت 65 هزار نفری شهرستان رشتخوار جهت برخورداری از بیمه تامین اجتماعی شامل کارگران کارمزد و حقوق بگیر، صاحبان حرف و مشاغل آزاد تقاضای استقرار اداره تامین اجتماعی در رشتخوار را دارند.
وی با اشاره به مشکلات این قشر و مراجعه آنان به شهرستان های اطراف گفت: به علت عدم استقرار این اداره در شهرستان رشتخوار آمار محدودی از مردم تحت پوشش این نهاد هستند و از خدمات این اداره بی‌بهره‌اند.
وی گفت: آمار بیمه شده این شهرستان نسبت به شهرستان‌های همجوار به علت نبود این اداره در شهرستان کمتر است.
میرسیاسی از مسوولان استانی و کشوری خواستار استقرار این اداره در شهرستان رشتخوار شد.




فرهادقاسم پور ::: شنبه 87/7/6::: ساعت 5:7 عصر

فرماندار رشتخوار در مراسم غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا:
امروز باید با شناخت راه شهدا و اهداف آنان در راه تعالی جامعه قدم برداشت

مراسم معنوی غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدای هشت سال دفاع مقدس رشتخوار با حضور جمع کثیری از مردم ولایت مدار و خانواده معظم شهدا برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، دراین مراسم شرکت کنندگان با نثار شاخه های گل بر مزار شهدا و قرائت فاتحه بار دیگر با آرمان‌های امام راحل و شهدای هشت سال دفاع مقدس تجدید میثاق کردند.
فرماندار شهرستان رشتخوار در این مراسم به خبرنگار ایسنا گفت: سرافرازی و افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مدیون خون شهدا است.


محمد عارفی افزود: شهدا با نثار خون پاک خود در برابر تمامی هجمه‌های دشمنان قسم خورده نظام ایستادگی کردند وامروز باید با شناخت راه شهدا و اهداف آنان در راه تعالی جامعه قدم برداریم.
وی اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآور خاطره شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی و پاسداشت ارزش های والای دفاع مقدس و مقام شام شهداست.
سرهنگ غلامعلی تیموری، فرمانده سپاه رشتخوار نیز در این آیین معنوی از شهدا به عنوان بهترین بندگان خدا یاد کرد و گفت: شهدا در طول سال‌های دفاع مقدس از ارزش‌های انقلاب دفاع کردند و برای حفظ این ارزش‌ها، وصیت نامه آنان باید برای نسل جوان امروز بازگو شود.
شتخوار در طول دوران دفاع مقدس بیش از 60 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.




فرهادقاسم پور ::: شنبه 87/7/6::: ساعت 5:6 عصر

برگزاری نماز عید سعید فطردر مسجد تاریخی جامع رشتخوار

نماز عید سعید فطر همزمان با سراسر کشور در شهر رشتخوار برای چهارمین سال در مسجد تاریخی جامع رشتخوار برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، نماز عید سعید فطر هم زمان با سراسر کشور در شهر رشتخوار برای چهارمین سال در مسجد تاریخی جامع رشتخوار و به امامت حجت الاسلام محمد کازری امام جمعه رشتخوار اقامه می‌شود.
مسجد جامع رشتخوار در قسمت شرق در مسیر جاده رشتخوار به خواف قرار دارد؛ این مسجد در میان اهالی شهرستان دارای اهمیت ویژه‌ای می‌باشد و ضرب‌المثل‌ها و حکایاتی راجع به مسجد در میان مردم وجود دارد.


در حال حاضر آنچه از مسجد باقی مانده است گنبدی بلند از جنس گل، آجر و خشت است که سالم‌ترین قسمت مسجد بوده، در داخل آن محرابی زیبا وجود دارد. بنا و شکل گنبد و فضای آن از داخل بسیار ناچیز و جذاب است.
در کنار گنبد، شبستانی موجود است که سقف آن فرو ریخته ولی دیوارها و سردر آن سالم مانده است؛ بزرگی و بلندی سردر شبستان جالب و دیدنی است، بر روی دیوار مانند دیگر بناها و مساجد دوره سلجوقی و تیموری با آجرهای کوچک خطوطی نوشته و تزیین شده است.
این مسجد را متعلق به دوره تیموری یا سلجوقی می‌دانند، ولی به نظر می‌آید که این بنا متعلق به دوره تیموری باشد، زیرا اگر این بنا متعلق به دوره سلجوقیان می‌بود می‌بایست در زلزله 737 ه‍ .ق همراه با جیزد و کوشک سلامی ویران می‌شد و دلیل دیگر اینکه تیموریان در این نواحی رفت و آمد بیشتری ‌داشته اند و به ساختن بناها به خصوص مساجد اهمیت ویژه‌ای می‌دادند و این بنا شباهت بسیاری به دیگر مساجد متعلق به دوره تیموری دارد.

 




فرهادقاسم پور ::: شنبه 87/7/6::: ساعت 5:5 عصر

فرمانده سپاه ناحیه رشتخوار:
دوران دفاع مقدس نقطه عطف تاریخ کشور و انقلاب است
مسوولان برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بیشتر تلاش کنند
فرمانده سپاه ناحیه رشتخوار گفت: رشادت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس انقلاب و کشور را بیمه کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، سرهنگ پاسدار غلامعلی تیموری به مناسبت هفته دفاع مقدس در جمع بسیجیان این شهرستان افزود: رشادت‌های رزمندگان در دوران هشت ساله دفاع دشمنان را برای همیشه از حمله به کشور مایوس کرد.

وی اظهار داشت: ناامیدی کشورهای استکباری از تعرض به میهن اسلامی، به واسطه دوران پر افتخار دفاع مقدس به دست آمده است.

او تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس شرق وغرب با تمام توان از رژیم صدام با انواع سلاح‌های مدرن و پیشرفته پشتیبانی کردند.

فرمانده سپاه ناحیه رشتخوار گفت: دوران دفاع مقدس نقطه عطف تاریخ کشور و انقلاب است که باید گرامی داشته شود و گرامیداشت هفته دفاع مقدس به منزله گرامیداشت ارزش‌ها و ایثار رزمندگان، شهدا و جانبازان است.

او با بیان اینکه هیچ مقطعی از انقلاب به اندازه دوران دفاع مقدس از اهمیت برخوردار نیست، تصریح کرد: در صورتی که درس‌های دوران دفاع مقدس به نسل جوان منتقل شود، هیچ کاری از قدرتمندان و زورگویان ساخته نیست.

وی خواستار تلاش بیشتر مسوولان برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه شد.

 




فرهادقاسم پور ::: شنبه 87/7/6::: ساعت 5:3 عصر

<      1   2   3      
 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 26


بازدید دیروز: 37


کل بازدید :192236
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
فرهادقاسم پور
یک معلم ساده
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<