سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردمى خدا را به امید بخشش پرستیدند ، این پرستش بازرگانان است ، و گروهى او را از روى ترس عبادت کردند و این عبادت بردگان است ، و گروهى وى را براى سپاس پرستیدند و این پرستش آزادگان است . [نهج البلاغه]

خبرگزاری محلی شهرستان رشتخوار

بیست وچهار هزار تن بذر در خراسان رضوی تایید شد
 
به گزارش خبرنگار مهر در رشتخوار حسین سابقی ظهر امروز در جمع دامداران و کشاورزان شهرستان رشتخوار افزود: به زودی قیمت تضمینی محصولات کشاورزی اعلام می شود. وی گفت: در حال حاضر بحث قیمت تضمینی گندم مطرح است که باید طوری قیمت آن مشخص شود که با دیگر محصولات کشاورزی همخوانی داشته باشد. مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی  اظهار داشت: از ?? هزار تن بذر تحویلی به کارخانه های بو جاری و فرآوری استان تا کنون ?? هزار تن آن که مرغوب می باشد، مورد تایید قرار گرفته است. وی با اشاره به اینکه کشاورزان اقدام به خرید بذر محصولات کشاورزی از جمله گندم کنند، عنوان کرد: افت بذر در سال گذشته تنها ? درصد بود که در سال جاری با ?? درصد کاهش رو به رو خواهیم بود. سابقی در خصوص نگرانی کشاورزان زعفرانکار از نبود و گرانی کود در فصل کشت و کار این محصول و احتیاج مبرم این قشر به کود اظهار داشت: تا کنون کود پتاس و فسفر وارد استان نشده است. وی در پایان گفت: در پی حذف یارانه کود، ?? درصد از سهمیه کود شیمیایی استان کاهش یافته است.



فرهادقاسم پور ::: شنبه 87/8/4::: ساعت 1:46 عصر

شهرستان های خواف و رشتخوار زیرساخت های مدیریت بحران ندارند
 
خبرگزاری فارس: نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان های خواف و رشتخوار از نظر زیرساخت های مدیریت بحران در شرایط بسیار بدی به سر می برند و هنوز حتی پایگاه امداد برای این شهرستان ها ایجاد نشده است.
محمدرضا سجادیان امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در خواف افزود: شهرستان های خواف و رشتخوار به دلیل قرار گرفتن روی گسل مناطقی زلزله خیز محسوب می شوند که درصورت بروز حوادث و بلایای طبیعی به دلیل نبود زیرساخت های لازم مدیریت بحران با مشکلات جدی مواجه خواهند شد.
وی اظهار داشت: حدود چهار سال است که برای ساخت پایگاه امداد در این شهرستان ها اقدام کرده ایم ولی به دلیل ضعف مدیریت باوجود تخصیص اعتبار تاکنون هیچ بودجه ای جذب نشده است.
وی با اشاره به از بین رفتن جنگل ها، مراتع و ضعیف شدن پوشش گیاهی منطقه به دلیل خشکسالی های اخیر افزود: در صورت وقوع سیل خطری جدی شهرستان های خواف و رشتخوار را تهدید می کند.
این نماینده مجلس، خواستار انجام مطالعات کاهش خطرات بروز سیل در منطقه توسط دستگاه های ذی ربط شد و گفت: باید هرچه زودتر تمهیدات لازم برای اجرای پروژه های مورد نیاز اندیشیده شود تا خسارات مالی و جانی درصورت بروز حوادث غیرمترقبه در این مناطق کاهش یابد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بحث مدیریت بحران را موضوعی حساس و دقیق خواند و تصریح کرد: مدیران کشوری و استانی باید پیش بینی های لازم را قبل از بروز هر بحرانی و حادثه ای داشته باشند.
سجادیان بیان داشت: ستاد مدیریت بحران باید به شکلی قانونمند در کشور تشکیل و سپس تقویت شود چرا که ایران جزو کشورهای زلزله خیز جهان به شمار می رود و با توجه به خشکسالی های اخیر، توانمندسازی این ستاد امری ضروری محسوب می شود.



فرهادقاسم پور ::: شنبه 87/8/4::: ساعت 1:45 عصر

یکی از شهرومندان شهرستان خواف از نماینده مجلس خواست نسبت به پیگیری گازکشی محدوده اطراف شهر خواف نیز اقدام نمایند.

این شهروند با اشاره به سختی کار کارکنان اطراف شهر خواف و مراجعه کننده زیاد این بخش (به ویژه نمایندگی 3059 ایران خودرو )از مسوولان خواست دراین خصوص پیگیری نمایند و با گاز کشی این محدوده مشکل ارباب رجوع و کارکنان این بخش از شهر خواف را حل نمایند .

 




فرهادقاسم پور ::: شنبه 87/8/4::: ساعت 1:34 عصر

در کارگروه مسکن رشتخوار تاکید شد:
تسریع در روند اجرای طرح مسکن مهر در رشتخوار

دبیر کارگروه مسکن مهر رشتخوار گفت: طرح مسکن مهر ویژه تامین مسکن اقشار کم درآمد در شهرستان رشتخوار در آستانه اجرایی شدن قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، سید مسعود یاوری مسوول دفتر فنی فرماندار رشتخوار
در کارگروه مسکن شهرستان با تاکید بر لزوم تسریع در روند اجرای طرح مسکن مهر در شهرستان رشتخوار گفت: همه دستگاه های اجرایی، بانک ها و مسوولان ذیربط باید برای تحقق این طرح با تمام توان تلاش کنند.

وی با اشاره به ضرورت ساخت مسکن برای اقشار کم درآمد جامعه، گفت: باید با فرهنگ سازی، مشارکت خیرین مسکن ساز برای ساخت مسکن در رشتخوار را بیشتر کنیم.

وی بر ضرورت تلاش برای تامین مسکن مردم به خصوص اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه تاکید کرد و گفت: به منظور تسریع در احداث واحدهای مسکونی مهر ‌5/16 هکتار از اراضی این شهرستان ظرف چند ماه آینده به سازمان مسکن و شهرسازی تحویل داده می شود.

وی گفت: این اراضی در کارگروه مسکن به تصویب رسیده که شامل ‌5/2 هکتار در شهر جنگل، ‌10 هکتار از اراضی ملی امین آباد و ‌4 هکتار از اراضی شهر رشتخوار مربوط به شورای شهر و جهاد کشاورزی است.

وی گفت: در شهرستان رشتخوار یک مورد تعاونی مسکن مهر تا کنون تشکیل شده است که ‌232 نفر عضو دارد.




فرهادقاسم پور ::: چهارشنبه 87/7/24::: ساعت 9:34 عصر

مرحله دوم طرح سوء تغذیه کودکان در رشتخوار آغاز شد
رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) رشتخوار گفت: در راستای رسیدگی به وضعیت معیشتی کودکان زیر 6 سال از خانواده های امداد و اقشار آسیب پذیر مرحله دوم طرح سوء تغذیه آنان در این شهرستان اجرا شده است.

علیرضا احمد پوردر گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، افزود این طرح به صورت مشترک با همکاری شبکه بهداشت ودرمان شهرستان با هزینه ای بالغ بر 120 میلیون ریال اجرا شده است.

وی ادامه داد: در این طرح تعداد 200 نفر از کودکان زیر 6 سال شناسایی و توسط این نهاد سبد غذایی مشتمل بر برنج، ماکارونی، تخم مرغ، خرما، کشمش و لوبیا دریافت کرده اند.

رییس کمیته امداد امام خمینی رشتخوار یاد آور شد: در سال گذشته نیز تعداد 200 نفر از کودکانی که با مشکل سوء تغذیه مواجه بودند، شناسایی شدند و به هر یک از این افراد تا زمان بهبودی کامل سبد غذایی به ارزش 100 هزار ریال تحویل داده شد.

احمد پور گفت: هر 6 ماه یک بار از سوی شبکه بهداشت و درمان و کمیته امداد شهرستان طرح پایش در بین کودکان صورت می گیرد.




فرهادقاسم پور ::: چهارشنبه 87/7/24::: ساعت 9:33 عصر

صنعت خودروسازی کشور باید به سمت استانداردهای جهانی پیش برود
  
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت خودروسازی کشور برای موفقیت در بازار جهانی باید به سمت استانداردهای جهانی پیش برود. محمدرضا سجادیان روز سه شنبه به مناسبت روز جهانی استاندارد به خبرنگار ایرنا اظهارداشت سطح کیفی و استاندارد در خودروهای ساخت داخل مطلوب است اما افزایش ضریب ایمنی به طور کامل ضرورتی است که باید مورد توجه شرکت های خودروساز قرار گیرد .
نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطلوبیت اجرای قانون دفاع از حقوق مصرف کنندگان خودرو ، افزود: بر اساس این قانون در صورت مقصر شناخته شدن شرکت خودرو ساز از سوی کارشناسان در بروز هر گونه حادثه برای خودرو ، شرکت مربوطه موظف به پرداخت خسارات مالی و جانی وارد شده است .
او با بیان اینکه تا کنون شکواییه ای در خصوص عدم اجرای این قانون از سوی اشخاص حقیقی به کمیسیون ارسال نشده است، گفت : کمیسیون صنایع و معادن آمادگی بررسی هرگونه شکایت در خصوص نحوه اجرای این قانون از سوی مردم را دارد .
او در ادامه اظهار داشت: برای پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی () ?WTO? و ورود به بازارهای جهانی و رقابت در این بازارها لازم است که
استانداردهای جهانی را در تولیدات رعایت کنیم .
وی ضمن مطلوب ارزیابی کردن فعالیت خودروسازان کشور، راه اندازی خط تولید برخی خودروها در کشورهای آمریکای لاتین و غیره را موفقیتی برای ایران دانست.
سجادیان گفت: در حال حاضر بطور متوسط هر دو خانواده ایرانی یک خودرو دارد و هم اینک هفت تا هشت میلیون خودرو در کشور در دست مردم است و لذا ایمنی این خودروها از مواردی است که با توجه به گستردگی مصرف در بین مردم باید به جد مورد توجه قرار گیرد .




فرهادقاسم پور ::: چهارشنبه 87/7/24::: ساعت 9:32 عصر

نماینده رشتخوار در مجلس خواستار توجه ویژه مسوولان برای جبران خسارات خشکسالی شد

 
نماینده خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی خواستار توجه ویژه مسوولان برای جبران خسارات خشکسالی شد. محمدرضا سجادیان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت:? ???درصد مردم شهرستان های خواف و رشتخوار به کشاورزی اشتغال دارند که با توجه به بحران خشکسالی در ? ???سال اخیر مردم این شهرستانها از ساده ترین امکانات معیشتی محروم شده اند.
به گزارش خبرنگار ایرنا،او اظهار داشت: تداوم شرایط خشکسالی مردم این شهرستان ها را با شرایط بسیار سختی مواجه کرده است که می تواند منجر به مهاجرت آنان از روستاها به شهرها شود.
او افزود:خواسته مردم محروم منطقه رسیدگی به اوضاع کشاورزان و دامداران و تامین آب شرب روستاها و برخی شهرستانها است.
سجادیان خواستار اختصاص سهم بیشتری از اعتبارات تخصیص داده شده از محل حساب ذخیره ارزی برای جبران خسارات خشکسالی برای کشاورزان شد




فرهادقاسم پور ::: چهارشنبه 87/7/24::: ساعت 9:31 عصر

انتقاد یک عضو شورای اسلامی رشتخوار از عدم سکونت مدیران اجرایی درشهرستان

یک عضو شورای اسلامی شهرستان رشتخوار گفت: یکی از آفات مهم مدیریت در شهرستان رشتخوار عدم تمایل مدیران و روسای ادارات این شهرستان جهت سکونت در محیط کارشان است که مشکلاتی را برای مردم فراهم آورده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، محمود ذباح در جمع اعضای تحریریه نشریه مکتوب رشتخوار، گفت: با وجود آنکه یکی از سیاست های مهم دولت نهم بحث سکونت مدیران در حوزه کاری‌شان است و رییس جمهوری نیز بر این مساله تاکید فراوان دارد اما متاسفانه اکثر مدیران دولت نهم در شهرستان رشتخوار اعتقادی به این مساله ندارند.

سردبیر نشریه مکتوب رشتخوار خاطر نشان کرد: سکونت مدیران در محل خدمت می‌تواند آنها را در تعامل با مردم قرار داده و موجبات آشنایی بیشتر مدیران با مشکلات و تنگناهای حوزه کاری‌شان را فراهم ‌سازد.

وی تصریح کرد: شعار دولت نهم مهرورزی و خدمت به بندگان خداوند و مردم است اما متاسفانه اغلب مدیران شهرستان رشتخوار تنها در مدت زمان محدود ساعات اداری در این شهرستان محروم حضور داشته و حتی برخی از مدیران غیر از مسیر اداره خود از نقاط دیگر شهرستان هم عبور نمی‌کنند.

ذباح با انتقاد شدید از این مساله بیان داشت: انتظار داریم استاندار و مدیران استانی در گزینش مدیران شرط سکونت در محل کار را جزو پیش شرط صدور احکام مدیریتی قرار داده تا ما شاهد این مشکلات نباشیم.

وی خاطر نشان کرد: هر روزه تمامی رشتخواری ها در پایان ساعات اداری شاهد خیل وسایل نقلیه اداری در مسیر رشتخوار به تربت حیدریه هستند که حمل و نقل مدیران و عده‌ای از کارمندان را انجام می‌دهند و این مساله موجب نارضایتی مردم شده است.




فرهادقاسم پور ::: شنبه 87/7/13::: ساعت 7:21 عصر

نماینده رشتخوار در مجلس خواستار توجه ویژه مسوولان برای جبران خسارات خشکسالی شد

نماینده خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی خواستار توجه ویژه مسوولان برای جبران خسارات خشکسالی شد. محمدرضا سجادیان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت:? ???درصد مردم شهرستان های خواف و رشتخوار به کشاورزی اشتغال دارند که با توجه به بحران خشکسالی در ? ???سال اخیر مردم این شهرستانها از ساده ترین امکانات معیشتی محروم شده اند.
به گزارش خبرنگار ایرنا،او اظهار داشت: تداوم شرایط خشکسالی مردم این شهرستان ها را با شرایط بسیار سختی مواجه کرده است که می تواند منجر به مهاجرت آنان از روستاها به شهرها شود.
او افزود:خواسته مردم محروم منطقه رسیدگی به اوضاع کشاورزان و دامداران و تامین آب شرب روستاها و برخی شهرستانها است.
سجادیان خواستار اختصاص سهم بیشتری از اعتبارات تخصیص داده شده از محل حساب ذخیره ارزی برای جبران خسارات خشکسالی برای کشاورزان شد.




فرهادقاسم پور ::: شنبه 87/7/13::: ساعت 7:20 عصر

امام جمعه رشتخوار:
اگر مسوولان به فکر رشد و تعالی فرهنگ جامعه باشند، جرم و جنایت کاهش می‌یابد
امام جمعه رشتخوار گفت: فرهنگ بالای مردم می‌تواند باعث کاهش جرم در جامعه شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه خراسان، حجت‌الاسلام محمد کازری در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان رشتخوار با اشاره به دستاوردهای ماه مبارک رمضان و کاهش جرم و جنایت در جامعه یادآور شد: اگر مسوولان به فکر رشد و تعالی فرهنگ جامعه باشند و معنویت بر جامعه حاکم شود، جرم و جنایت کاهش شایانی خواهد داشت.

وی از متولیان ایجاد فرهنگ در جامعه خواست با اهتمام بر فرهنگ سازی و ایجاد بستر لازم برای گسترش معنویت تلاش نمایند.

کازری افزود: اعتبارات فرهنگی در جامعه برای فرهنگ سازی معنوی کم است و برای از بین بردن ساختار غلط فرهنگی فقط با رشد و تعالی فرهنگ معنوی می‌توان جامعه را ساخت.

وی با بیان اینکه باید به ترویج فرهنگ قرآن در جامعه بپردازیم، افزود: به طور حتم اگر در جامعه‌ای به خصوص در خانواده‌ای کسی قرآن و نماز نخواند و معتقد به خواندن قرآن و نماز نباشد، موانع درونی برای رسیدن به جرم به صفر می‌رسد و فرد به راحتی می‌تواند مرتکب جرم شود.

امام جمعه رشتخوار با اشاره به بازسازی حرم بارگاه موسی بن جعفر توسط خراسانی‌ها خاطرنشان کرد: داشتن گنبد و بارگاه ائمه اطهار در دین مبین اسلام جزو شعائر دینی ماست و همه برای بازسازی آن باید تلاش کنند.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی کودک اظهار داشت: آموزه‌های دینی در بین کودکان باید از سوی والدین و مسوولان گسترش یابد




فرهادقاسم پور ::: شنبه 87/7/13::: ساعت 7:19 عصر

<      1   2   3      >
 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 14


بازدید دیروز: 37


کل بازدید :192224
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
فرهادقاسم پور
یک معلم ساده
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<