سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دو تن در باره من تباه گردیدند ، دوستى که ازحد بگذراند و دروغ بافنده‏اى که از آنچه در من نیست سخن راند ] و این مانند فرموده اوست : که [ دو تن در باره من هلاک شدند دوستى که از حد گذراند و دشمنى که بیهوده سخن راند . ] [نهج البلاغه]

خبرگزاری محلی شهرستان رشتخوار

خشکسالی در شهرستان رشتخوار 11 ساله شد

خبرگزاری فارس: فرماندار رشتخوار گفت: شهرستان محروم رشتخوار 11 سال است که با خشکسالی دست و پنجه نرم می کند و 80 درصد مردم آن که کشاورز و دامدار هستند با مشکلات جدی روبرو هستند.

 

محمدعارف عارفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشتخوار افزود: کاهش بارندگی و آب‌های زیرزمینی، اقتصاد معیشتی و تولید سنتی، حرکت شن های روان و فرسایش بادی، ضعف فضاهای بهداشتی، آموزشی، فرهنگی، محدودیت های منابع آبی و ضعف زیرساخت های اداری از تنگناهای توسعه در شهرستان رشتخوار حکایت دارد.
وی استقرار این شهرستان را در کنار راه آهن مشهد ـ سنگان ـ هرات و مجاورت با کریدور شرقی و غربی، شمالی و جنوبی، برخورداری از صنایع تبدیلی، منابع غنی معدنی و پتانسیل‌های گردشگری را از قابلیت‌های این شهرستان ذکر کرد که در خشکسالی مهم تر جلوه می‌کند.
وی در مورد پروژه‌های در دور اول سفر رئیس جمهور به شهرستان گفت: از 14 مصوبه سفر اول هیئت دولت به رشتخوار با اعتبار 20 میلیارد ریال پروژه فقط 4 پروژه به دلیل طولانی شدن دوره سرما قابل بهره‌برداری نیست.
عارفی اضافه کرد: علاوه بر این مصوبات اعتبارات و تملک دارایی شهرستان مبلغ 75 میلیارد ریال معادل 1/7 دهم درصد اعتبارات استانی است که به این شهرستان اختصاص یافت.
نمایده عالی دولت در رشتخوار، سهم اعتبارات بنگاه های زودبازده اقتصادی این شهرستان از محل سفر اول هیئت ولت را 330 میلیارد ریال اعلام کرد که 474 طرح با 213 میلیارد ریال تصویب و اعتبار 225 طرح به مبلغ 19 میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است




فرهادقاسم پور ::: یکشنبه 87/2/1::: ساعت 2:14 عصر

خشکسالی 134میلیارد ریال به کشاورزی رشتخوار خسارت وارد کرد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار از وارد شدن 134میلیارد ریال خسارت به اراضی کشاورزی این شهرستان در سال جاری خبر داد.

"محمد جواد مسعودی" روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اثر کمبود نزولات آسمانی بیست هزار هکتار اراضی زیر کشت زراعی و باغی در این شهرستان به میزان بیست تا صد درصد دچار خسارت شده است.

وی گفت: همچنین براثر سرما حدود نود وشش میلیارد ریال خسارت به باغات و بخش زراعی این شهرستان وارد شده است.

مهندس مسعودی بیان کرد:خسارت خشکسالی بیش از یازده رشته منابع آبی شامل قنات چاه و چشمه را با کاهش کم آبی و خسارت ÷انزده درصدی مواجه نمود که میزان خسارت ان بیش از هفتصد میلیون ریال است.

وی گفت: همچنین خشکسالی بیش از یازده هزار و پانصد وده راس دام را در این شهرستان از بین برد و خسارت خشکسالی را در بخش پیکره دام این شهرستان سیزده میلیاردو سیصد وهفت میلیون برآورد می‌شود.

وی اظهار داشت: این میزان ناشی از افت تولیدات شیر، تلفات بره‌ها، تغذیه دامها و زنبور عسل است.

مسعودی بیان داشت: در سال جاری نیز دویست وچهل هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان دچار پنجاه درصد خسارت خشکسالی شد.

وی در ادامه گفت :میزان خسارت خشکسالی در عرصه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری در شهرستان رشتخوار بالغ بر بیست وچهارمیلیارد ریال شامل تخریب مراتع، بیابانها، جنگلها و تاغ‌ها است.

شهرستان رشتخوار ازتوابع خراسان رضوی، حدود هشتادهزار هکتار اراضی کشاورزی دارد




فرهادقاسم پور ::: یکشنبه 87/2/1::: ساعت 2:12 عصر

به دنبال تعطیلی بانک صادرات شعبه جنگل؛
عضو شورای شهر:
همه مشتریان این بانک خواستار بازگشایی فوری این شعبه هستند

خبرگزاری دانشجویان ایران - رشتخوار
سرویس: اقتصادی

عضو شورای شهر جنگل از توابع شهرستان رشتخوار گفت: بانک صادرات شعبه جنگل را در یک اقدام غیر منتظرانه تعطیل کرد که این امر موجب نارضایتی شدید مردم و تجمع در مقابل بانک در این شهر شد.

محمد طاهر صالحی در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)_ منطقه خراسان، با بیان این مطلب افزود: این بانک بدون اطلاع مردم یک مرتبه تمامی حساب های خود را به یکی از شعبات بانک صادرات در تربت حیدریه منتقل نمود که موجب نگرانی مشتریان و مردم بخش 20 هزار نفری جنگل شده است.

وی با اشاره به منحل شدن این شعبه در جنگل گفت: در این بانک تعداد 800 نفر از مشتریان را فقط خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و عموم اهالی از 19 روستا به اضافه شهر 6 هزار و 500 نفری جنگل است که همگی خواستار بازگشایی فوری این شعبه در این شهر هستند.

صالحی نیز گفت: جنگل دارای 160 حلقه چاه کشاورزی و 100 هزار راس دام است که در صورت اعمال مدیریت صحیح و جذب سرمایه های محلی علاوه بر بانک های موجود سایر شعب بانک قابل توجیه است.

وی نیز با بیان این که انتقال ناگهانی حساب های بانکی مردم از این بخش موجب بروز مشکلات و نارضایتی شده است خواستار استمرار فعالیت بانک صادرات در این شهر و بخش جنگل شد.

گفتنی است بخش جنگل در 120 کیلومتری شهر رشتخوار قرار دارد.




فرهادقاسم پور ::: پنج شنبه 87/1/29::: ساعت 6:43 عصر

خبرگزاری دانشجویان ایران - رشتخوار
سرویس: اقتصادی

رییس شعبه بانک کشاورزی رشتخوار گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت، تعداد یک هزار و 400 فقره وام به مبلغ 15 هزار میلیون ریال تجمیع و تقسیط گردید و تمامی وام های مشمول 6 درصد جرایم کشاورزان مورد بخشودگی قرار گرفت.

مسعود وکیل زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) _ منطقه خراسان، با بیان این مطلب افزود: اصل و سود تسهیلات جاری به مدت سه سال واصل و سود تسهیلات سرمایه ای این بدهکاران به مدت پنج سال استمهال شده است.

رییس شعبه بانک کشاورزی رشتخوار گفت: مصوبه هیات وزیران در مورد بخشودگی دیر کرد تسهیلات معادل با کمتر از 50 میلیون ریال و تجمیع و تقسیط این تسهیلات می باشد.

وی اظهار داشت: تعداد 18 هزار راس دام سبک و سنگین و صنعتی از سوی این بانک تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

وکیل زاده گفت: به کشاورزان و دامداران بیمه گزار این شهرستان سال گذشته به مبلغ یک میلیارد و 325 میلیون ریال توسط بانک کشاورزی غرامت داده شده است.

 




فرهادقاسم پور ::: پنج شنبه 87/1/29::: ساعت 6:42 عصر

تایید صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در 16حوزه انتخابیه دیگر

 

 

 صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در 16حوزه انتخابیه دیگر مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت .

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان ، پرونده انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شده در مورخ 1386/12/24 در حوزه های انتخابیه 

1- لامرد و مهر

2- اندیمشک

3- بروجن

4- گناباد

5- خواف و رشتخوار

6- ملکان

7- اسلام آباد غرب و دالاهو

8- لنجان

9- نطنز و قمصر

10- تربت جام و تایباد

11- فیروز آباد ، قیر و کارزین و فراشبند

12- سروستان ، کوار و کربال

13- ممسنی

14- مریوان و سروآباد

15- مسجد سلیمان ، لالی و هفتگل

 

در جلسات شورای نگهبان مطرح و صحت انتخابات حوزه های مذکور مورد تایید قرار گرفت .

ضمنا" در حوزه انتخابیه ایلام ، ایوان ، شیروان و چرداول پس از ابطال کل آراء هفت صندوق از بخش ملکشاهی ، صحت انتخابات حوزه مذکور نیز تایید شد .

 

 




فرهادقاسم پور ::: پنج شنبه 87/1/29::: ساعت 6:33 عصر

 

جانشین ستاد انتخابات استان:
صحت انتخابات در 4 حوزه انتخابیه هنوز تایید نشده است


محمدجواد رنجبر:جانشین ستاد انتخابات استانداری خراسان رضوی گفت:صحت برگزاری انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی هنوز در 4 حوزه انتخابیه استان تایید نشده است.

محمد آصفی یزدی در گفت وگو با خراسان افزود: از 12 حوزه انتخابیه در خراسان رضوی صحت برگزاری انتخابات در 8 حوزه از سوی شورای نگهبان تایید شده و در 4حوزه انتخابیه قوچان و فاروج، تربت جام و تایباد،گناباد و خواف و رشتخوار هنوز توسط شورای نگهبان تایید نشده است.

وی ادامه داد:انتخابات مجلس در 3 حوزه انتخابیه مشهد و کلات،سبزوار و نیز قوچان و فاروج به دور دوم کشیده شده که صحت انتخابات در2 حوزه اول تایید و درحوزه سوم هنوز به تایید نرسیده است.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری خراسان رضوی اظهار داشت:دور دوم انتخابات مجلس هشتم به صورت قطعی در 2 حوزه انتخابیه مشهد و کلات و سبزوار طبق اعلام شورای نگهبان در روز جمعه شش اردیبهشت ماه برگزار می شود.

وی اضافه کرد: اگر در حوزه انتخابیه قوچان و فاروج نیز انتخابات دور اول مجلس به تایید شورای نگهبان برسد،در این حوزه نیز دور دوم انتخابات برگزار می شود.

آصفی از احتمال مشخص شدن نماینده دوم حوزه انتخابیه قوچان و فاروج خبر داد و گفت: با توجه به شکایات انجام شده و بررسی های هیئت های اجرایی و نظارت، احتمال این که نماینده این حوزه انتخابیه در دور اول تعیین تکلیف شود نیز وجود دارد، اما منتظر نظر شورای نگهبان هستیم.

وی با بیان این که نامزدها از 29 فروردین ماه جاری به مدت یک هفته می توانند تبلیغات داشته باشند، از فراهم آوردن تمهیدات لازم و نیز مقدمات برگزاری دور دوم انتخابات در خراسان رضوی خبر داد.وی تصریح کرد:در حوزه هایی که صحت برگزاری انتخابات مجلس به تایید شورای نگهبان نرسد، در آینده انتخابات میان دوره ای برگزار می شود.

جانشین ستاد انتخابات استانداری خراسان رضوی درباره علت مشارکت بیش از حد مردم در انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تربت جام و تایباد نیز بیان کرد:با توجه به این که شهروندان در هر کجای ایران می توانند رای بدهند،به طور طبیعی کسانی که تعلق خاطری به آن منطقه دارند یا زادگاهشان آن جاست، در ایام انتخابات از سایر استان ها و شهرستان ها به زادگاه خود مراجعه می کنند که هیچ منع قانونی ندارد.

وی مشارکت در این حوزه انتخابیه را 94 درصد اعلام کرد و افزود: بالاترین میزان مشارکت در نقاط مختلف استان در این حوزه انتخابیه بوده است




فرهادقاسم پور ::: پنج شنبه 87/1/22::: ساعت 9:19 عصر

فرماندار رشتخوار گفت: این شهرستان محروم ? ???سال است که با خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کند و ? ???درصد کشاورزان و دامداران با مشکلات جدی روبرو هستند.

محمد عارف عارفی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان رشتخوار که با حضور دکتر علی نقی بروجردی بعنوان نماینده رییس جمهوری به این منطقه سفر کرده است، افزود : کاهش بارندگی و آب‌های زیر زمینی ، باعث مشکلات معیشتی و فقر در بین مردم این شهرستان شده است.

وی ادامه داد: خشکسالی همچنین باعث حرکت شن‌های روان و فرسایش بادی و محدودیت‌های منابع آبی شده است .

وی استقرار این شهرستان را در کنار راه آهن مشهد سنگان هرات و در مسیر قرار گرفتن این شهرستان در ترانزیت کریدور شرقی و غربی شمالی و جنوبی، برخورداری از صنایع تبدیلی و وجود منابع غنی معدنی و پتانسیل‌های گردشگری و تاریخی را از قابلیت‌های این شهرستان ذکر کرد.

وی در مورد مسائل عمرانی این شهرستان در دور اول سفر رییس جمهوری به شهرستان، گفت : از ? ???مصوبه سفر اول هیات دولت به‌رشتخوار با اعتبار ???? میلیارد ریال ، فقط چهار پروژه به دلیل طولانی شدن دوره سرما، قابل بهره برداری نشد اما بقیه قابل افتتاح است.

عارفی اضافه کرد: علاوه بر این مصوبات ، مبلغ ? ???میلیارد ریال معادل ??/?? دهم درصد اعتبارات استانی به شهرستان رشتخوار اختصاص یافت.

او با اشاره به اینکه این مصوبات امید ماندن را در شهرستان بیشتر کرده است، خواستار تخصیص اعتبار برای بیمارستان ? ???تختخوابی،شهرک صنعتی و تسهیل در پرداخت به موقع اعتبارات پروژه‌های سفر توسط بانک‌ها در این شهرستان شد.

وی سهم اعتبارات بنگاه‌های زود بازده اقتصادی این شهرستان از محل سفر ? ????میلیارد ریال اعلام کرد که در مجموع ? ????طرح با ? ????میلیارد ریال تصویب شد و از این تعداد ? ????طرح با اعتبار ? ???میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

وی خواستار همکاری بیشتر بانک‌ها با سرمایه‌گذاران شهرستان رشتخوار شد و گفت : سخت‌گیری بانک‌ها موجب فرار سرمایه‌گذاران از این شهرستان می شود.

وی در ادامه جلسه شورای خواستار استقرار ادارات، گازرسانی به جنگل و روستاهای نزدیک به لوله گاز، اختصاص اعتبار برای ? ????کیلومتر راه روستایی ، احداث مجتمع‌های فرهنگی هنری، اعتبار برای اسفالت جاده شعبه جنگل و اجرای کنار گذر در شهر رشتخوار شد.

این مسوول نیز خواستار اعتبار برای رفع فرسودگی شبکه آبرسانی شهرستان و کمک مالی به‌شهرداریهای رشتخوار و جنگل و افزایش کمک‌های بلاعوض مددجویان بهزیستی برای مسکن در این شهرستان شد.

در این جلسه امام جمعه رشتخوار با اشاره به سال نوآوری و شکوفایی خواستار تجدید نظر در زیر ساخت‌های جامعه شد و گفت: نباید با قانون مستعمل ،مدعی نوآوری در عرصه‌های اقتصادی اجتماعی یا فرهنگی شویم.

حجت‌الاسلام محمد کازری افزود: نوآوری دولت نهم همین سفرهای استانی هیات دولت است




فرهادقاسم پور ::: پنج شنبه 87/1/22::: ساعت 9:16 عصر

فرماندار رشتخوار گفت: رهایی از محرومیت و رفع مشکلات معیشتی یکی از مهمترین انتظارات مردم این شهرستان در دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان خراسان رضوی است.

محمد عارفی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) _ منطقه خراسان، افزود: یکی از خواسته‌های اساسی مردم شهرستان مرتفع نمودن مشکل پلاک 50 ثبتی شهر جنگل و 10 روستا در پلاک فوق این شهرستان است.

وی گفت: بسیاری از دامداران و کشاورزان در پی خشکسالی‌های 10 ساله گذشته و سال جاری زمین‌گیر شده‌اند و از رییس جمهور خواستار اختصاص اعتبارات ویژه در این خصوص هستند.

وی با اشاره به مصوبه هیات وزیران در خصوص سهم شهرستان رشتخوار از محل تسهیلات زود بازده اقتصادی گفت: اعتبار این شهرستان از محل این بنگاه‌ها، 420 میلیارد ریال بود که باید طبق آن بیش از سه هزار شغل ایجاد می‌شد اما به علت عدم وجود زیرساخت‌ها و نبود سرمایه کافی در بانک‌های عامل، ‌عدم مطابقت وثیقه درخواستی بانک‌ها با مصوبات مربوطه به بنگاه‌های زود بازده که موجب معطلی درخواست‌کنندگان شده است و از این مبلغ فقط 20 میلیارد ریال آن به شهرستان اختصاص یافته است.

عارفی تاکید کرد: توجه به از بین بردن فقر در شهرستان رشتخوار، مقابله با مهاجرت جمعیت و بیکاری از دیگر انتظارات مردم این شهرستان در سفر دور دوم هیات دولت به این منطقه است.

فرماندار رشتخوار در عین حال برقی کردن چاه‌های کشاورزی و گاز رسانی به شهر جنگل و روستاهای شعاع 10 کیلومتر خط لوله گاز، تامین اعتبار برای احداث دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد، بهسازی بافت فرسوده رشتخوار و جنگل و اختصاص اعتبار به میراث فرهنگی جهت شناسایی و ثبت آثار تاریخی این شهرستان را از دیگر خواسته‌های مردم این شهرستان از رییس جمهور در دوم سفر به استان خراسان رضوی دانست.




فرهادقاسم پور ::: پنج شنبه 87/1/22::: ساعت 9:10 عصر

کمبود آب کشاورزی در شهرستان رشتخوار، بیش از 40 هزار هکتار زمین های زراعی این شهرستان را در آستانه بحران قرار داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) _ منطقه خراسان، کشاورزان رشتخواری گفتند: آغاز فصل بهار حیاتی ترین زمان برای رشد محصولات گندم و جو است و باید در این زمان، آب به مقدار کافی در اختیار محصولات قرار گیرد.

کشاورزان رشتخوار اظهار داشتند: نبود آب کافی در این فصل باعث می شود خسارات جبران ناپذیری به مزارع به خصوص غلات وارد شود و حتی می توان آن را به طور کامل از بین ببرد.

شهرستان رشتخوار بیش از 80 هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد که به دلیل کمبود آب، فقط 40 هزار هکتار آن زیر کشت محصولات مختلف کشاورزی قرار دارد.

عدم بارش نزولات جوی در ابتدای سال جاری، کمبود آب در شهرستان را تشدید کرد ضمن اینکه وزش بادهای گرم در منطقه، اندک رطوبت باقی مانده در خاک زراعی ناشی از نزولات زمستان سال گذشته را نیز از بین برد و مشکل را مضاعف کرد.

عده ای از این افراد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار داشتند: اگر تا چند روز آینده مشکل کمبود آب کشاورزی رشتخوار برطرف نشود، اغلب محصولات زراعی این خطه از بین خواهد رفت.

سید حسن حسینی عضو خانه کشاورز شهرستان رشتخوار گفت: در زمستان سال گذشته، یخبندان و سرما درختان را نابود کرد و امسال بی آبی کشاورزان را در آستانه نابودی کامل قرار داده است.

حسینی افزود: هزینه کاشت و داشت هر هکتار غله بیش از دو میلیون و 500 هزار ریال است که اغلب هزینه ها با استفاده از تسهیلات بانکی تامین می شود و با این وضعیت به جرات می توان گفت که اغلب کشاورزان نمی توانند تسهیلات دریافتی را بازپرداخت کنند.

وی اظهار داشت: بیش از 93 درصد مردم شهرستان رشتخوار به کشاورزی اشتغال دارند که کم آبی امسال خسارتی به مراتب بیشتر از طوفان و تگرگ سال های گذشته به کشاورزی رشتخوار وارد می شود.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار نیز کمبود آب در این شهرستان را بحرانی توصیف کرد.

همچنین یک عضو شورای اسلامی در شهرستان رشتخوار گفت: خشکسالی بی سابقه در سال زراعی جاری مردم این خطه را به نماز باران فراخواند.

غلام خان زرین افزود: کاهش بارندگی و بروز پدیده خشکسالی در سال جاری طی چند دهه گذشته در این شهرستان بی سابقه است.

وی گفت: فقدان بارش موجب خشکیدن اراضی کشاورزی، افت شدید سفره های آب زیر زمینی، خشکیدن مراتع و چشمه ها و برخی از چاه های کشاورزی منطقه شده است.

 




فرهادقاسم پور ::: پنج شنبه 87/1/22::: ساعت 9:8 عصر

دوره آموزشی مدیریت بحران امداد و نجات در روستاهای رشتخوار با حضور دهیاران بخش مرکزی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، ابراهیم داودیان بخشدار مرکزی رشتخوار در آیین گشایش این دوره که در سالن اداره ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، گفت: در این دوره 37 دهیار روستاهای تابعه بخش مرکزی، با نقاط آسیب پذیر و ثبت آن در بانک اطلاعاتی، آشنا می شوند.

وی افزود: احداث ساختمان دهیاری، اجرای طرح هدایت آب های سطحی، اجرای شبکه بهسازی معابر، کمک به ایجاد زمین ورزشی در روستاها از جمله اقدامات انجام شده است.

وی نیز از اختصاص 740 میلیون و 718 هزار ریال اعتبار به دهیاری های شهرستان در اواخر سال گذشته به این شهرستان خبر داد و گفت: از این مبلغ 507 میلیون و 529 هزار ریال مربوط به بخش مرکزی است.

وی گفت: این بودجه جهت اتمام پروژه های عمرانی از اعتبارات قانون تجمیع عوارض است که از محل عوارض سوخت سیگار، پلاک گذاری و حقوق گمرکی می باشد.

به گفته وی در حال حاضر شهرستان رشتخوار دارای 54 دهیاری است.




فرهادقاسم پور ::: یکشنبه 87/1/18::: ساعت 4:40 عصر

<      1   2   3   4      >
 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 12


بازدید دیروز: 13


کل بازدید :192382
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
فرهادقاسم پور
یک معلم ساده
 
 
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<